اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

طرح نظام جامع آموزش و مدیریت خانواده تدوین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طرح جامع آموزش و مدیریت خانواده به همت کمیته امداد تدوین و طراحی شده است.

طرح نظام جامع آموزش و مدیریت خانواده تدوین شده است

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این نهاد انقلابی در حال تدوین و طراحی نظام آموزش جوانان و مدیریت خانواده است که در این راستا بیش از دو سال است همت و کوشش دسته‌جمعی را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تعدادی از جوانان پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج را داریم که با کمبود مسائل مالی و مشکلات و تنگناها در این زمینه روبرو هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به حوزه مشاوره و تقویت مولفه ازدواج آسان اشاره کرد و یادآور شد: ما در هر سه مقوله توانمند‌سازی، کار‌آفرینی و تحکیم نظام خانواده آموزش‌ها و مشاوره‌های خود را فعال کردیم تا جوانان با ساده‌زیستی و وفاداری به عنوان دو عنصر زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بتوانند آرامشی حقیقی پیدا کنند.

زلالی به مباحث مطرح شده در امر ازدواج با عناوینی همچون اشتغال و کار‌آفرینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیکاری به یک معضل جدی تبدیل شده است که اگر نسبت به رفع آن توجهی صورت نگیرد ممکن است به آسیبی غیر‌قابل جبران تبدیل شود.

این مسئول از کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی به مثابه یک دولت یاد کرد و افزود: در این مجموعه کار عمرانی، حمایتی، هدایت تحصیلی، اشتغال، کار بهداشتی و درمانی و ساخت مسکن صورت می‌گیرد که این خود نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی از این مجموعه است.

عضو شورای اشتغال استان تاکید کرد: اگر خانواده‌های نیازمند چنین حمایتی را شاهد نباشند ممکن است به دلیل کمبودها و نواقصات مالی و پشتیبانی دچار گرفتاری و از هم پاشیدگی شوند که در این ارتباط ضرورت دارد یک برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

 

هزینه‌کرد 2 میلیارد تومانی کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار

زلالی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به عمده فعالیت کمیته امداد در تقویت بنیه جوانان برای ترغیب و تشویق به امر ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: نباید جوانان را تنها به استخدام رسمی و دولتی امیدوار کنیم بلکه ضرورت دارد بستر ورود آنها به عرصه تولید و صنعت را فراهم بیاوریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته کمیته امداد در بین 37 دستگاه‌ اجرایی استان در بحث اشتغال رتبه اول را به دست آورد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: در یک سال گذشته 6 هزار و 110 طرح و با ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار از طریق کمیته امداد انجام شده که ما با رصد دقیق این فرصت‌های اشتغال ایجاد شده سعی کردیم تقویت و تثبیت آنها را امکان‌پذیر کنیم.

زلالی از ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای و معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد و ابراز داشت: کمیته امداد بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کرده است.

این مسئول عنوان کرد: ما یقین داریم که در سایه ایجاد اشتغال نه تنها آسیب‌ها به حداقل می‌رسد بلکه سن ازدواج پایین آمده و در کنار آن تولید مسکن و معاش مردم بهبود خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: امسال در بحث اشتغال تعهد ما 4 هزار و 800 نفر است که با همراهی دستگا‌ه‌های اجرایی می‌توانیم این بستر اشتغال را برای جوانان و خانواده‌ها فراهم آوریم تا جلوی بسیاری از آسیب‌ها و از هم پاشیدگی‌ها گرفته شود.

 

آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است

زلالی از اجرای طرح‌های ویژه در حوزه ازدواج جوانان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: از ازدواج‌های صورت گرفته در بین خانواده کمیته امداد کمتر از یک درصد به طلاق منجر شده است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت : این موفقیت در سایه آموزش و مهارت‌های انجام شده برای نسل جوان و در آستانه ازدواج تحقق یافته است که انتظار می‌رود همین روند توسعه و تقویتی همه جانبه پیدا کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول