اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز ازدواج دریای جمال فاطمی و جلال علوی

فرش زمین زیر پای ساده‌ترین زوج آسمانی رنگ می‌بازد

خبرگزاری فارس: امروز فرش زمین زیر پای ساده‌ترین زوج آسمانی؛ مردانه‌ترین مرد دنیا و ساده‌ترین عروس دنیا رنگ می‌بازد.

فرش زمین زیر پای ساده‌ترین زوج آسمانی رنگ می‌بازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز خجسته‌ترین ثانیه‌های رحمت و برکت است، روزی که در تقویم خاک گسترده‌تر از روز و به پهنای هفت آسمان است، روزی که فرشتگان از عرش به زمین آمده‌اند و بال در بال هم، زیباترین سرود خاک را می‌خوانند و بزرگ‌ترین شادمانی زمین را پای می‌کوبند.

امروز دست مقدس فاطمه(س)، در دست بی‌کران علی(ع)، شور کبریایی به پا می‌کند و ساده‌ترین عروس دنیا چشم روشنی خانه مردی از تبار نور می‌شود.

فاطمه(س) امروز عروس خانه علی(ع) می‌شود و آسمانی‌ترین زوج ساده‌ترین زندگی را در خانه‌ای کوچک جشن می‌گیرند، خانه‌ای که از زرق و برق روزگار هیچ ندارد و صداقت، وفا و مهربانی تزیین گوشه گوشه اتاق‌های آن است.

امروز تنهایی مردانه مردی از جنس عشق پذیرای ساده‌ترین عروس دنیاست که شرط زندگی خود را نه با طلا که با وفا بنا کرده است؛ این پیوند تنها سپردن دست عروسی به تکیه‌گاهی یک مرد نیست، این سپردن انسان است به حریم بی‌انتهای عصمت.

پیامبر(ص) ازدواج را سنت خود و ازدواج نکردن را روی‌گردانی از سنت خویش، یعنی خروج از اسلام، می‌دانست و همواره به ازدواج جوانان امت خویش توصیه و به چنین جوانانی می‌بالید.

پیوند ساده و بی‌ریای دو معصوم و برگزیده گواه روشن گفتار پیغمبر(ص) بر بنای زندگی ساده است تا شاید در امر مهم ازدواج راهی تازه و آسان فراروی جوانان باشد.

بالاخره مقدمات ازدواجی ساده با ساز و برگی اندک، اما صفا و صمیمیتی بسیار، فراهم شد و تحسین همگان را برانگیخت تا اسوه‌ای برای آیندگان شد؛ فاطمه(س) عروس خانه علی(ع) شد و صدای هلهله‌های شادباش زنان، عرشیان را به زمین وسوسه کرد تا شاهد زیباترین ازدواج تکرارنشدنی تاریخ باشند.

پیغمبر(ص) که بالاترین جایگاه یک انسان در زمین را دارد، برای همسری دختر خود نه به دنبال مال و ثروت و نه به دنبال مقام و منصب که به دنبال فردی وفادار و با تقوا بود که قلعه‌گشای در خیبر را به دامادی پذیرفت.

علی(ع) اسدالله است، مظهرالعجایب است و ذکر خیر آن گوشه گوشه شهر مدینه را پر کرده است. دختران بزرگان قبیله آرزو داشتند که مردی همچون علی(ع) داماد خانه‌شان شود، اما علی(ع) تقوای الهی را فدای امور زودگذر دنیوی نمی‌کند و جایگاه متعالی‌اش هر عروسی را به خانه نمی‌پذیرد؛ لیاقت علی(ع) کسی جز فاطمه(س) نبود؛ اسوه‌ترین زن عالم که گروهی از مهاجران و انصار و بسیاری از ثروتمندان از جمله عبدالرحمن بن عوف که ثروتمندترین مرد منطقه بود از خواستگارانش بودند.

اما حضرت فاطمه زهرا (س) که شایسته‌ترین بانوی هستی است نیز به ملاکی جز تقوا و فضیلت در انتخاب همسر نمی‌اندیشد و در بین خواستگاران متعدد و سرشناس عرب فریب مال و اموال را نخورد و علی(ع) را بدون هیچ چشمداشت، پذیرفت.

لحظه وصال رسید و ساده‌ترین و باشکوه‌ترین ازدواج کره خاکی شکل گرفت و پیامبر(ص) دخترش را به علی(ع) سپرد و اینجاست که خداوند متعال اختیار و اعتبار بشر را به علی(ع) و فاطمه(س) وا نهاد و امروز پس از گذشت سال‌های سال از ازدواج آسمانی حضرت علی(ع)‌ با حضرت فاطمه(س)‌ درس‌های فراموش نشدنی زیادی از زندگی آنان برای ما باقی مانده است که اگر خواهان سعادت و پیروی راستین اسلام باشیم باید از آنها پیروی کنیم.

وقتی مراحل نخست ازدواج بر مبنای صحیح و رعایت ساده‌‌زیستی در تمام شئون زندگی جامعه و به ویژه ازدواج بنا شود، قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی یا ساخته و پرداخته ذهن‌های کوتاه مادی و اشرافی است، زدوده می‌شود.

سنت‌های غلط که همچون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین امروزی افتاده و هر روز بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شود، حیات جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند و بر فساد و نابسامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید و اینجاست که باید جوان مؤمن از سنت رسول‌الله پیروی کنند و برای داشتن زندگی سالم و پر از معنویت از سادگی و خوشبختی زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه (س) درس بگیرد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول