اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نکا خبر داد

اختصاص 4 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان نکایی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا از اختصاص 3 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان نکایی خبر داد.

اختصاص 4 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان نکایی

سید موسی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: آموزش در امداد، زیربنای ایجاد اشتغال پایدار است و مداد با فراهم کردن زمینه آموزش برای افراد زیر پوشش در واقع پایداری شغل، هزینه انسانی، مالی و محیطی را که صرف ایجاد شغل می‌شود، نگه می‌دارد.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال 100 نفر از مددجویان در دوره‌های مختلف آموزشی گل‌سازی، خیاطی، برق و ... معرفی به آموزشگاه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شدند تا با فراگیری آموزش‌های لازم در ایجاد اشتغال پایدار تلاش شود.

به گفته عمادی، معرفی به صنعت‌یاران نیز از دیگر برنامه‌های امداد نکا است که در این رابطه نیز 10 نفر از افراد به کارگاه‌های صنعتی معرفی شده و بر اساس قرار دارد کارکرده و حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد نکا با اشاره به ایجاد اشتغال در شش ماهه اول امسال در نکا گفت: در این زمان اعلام شده 91 اشتغال برای مددجویان نکا فراهم شد و در این رابطه 3 میلیارد و 750 میلیون ریال وام به آنان اختصاص یافته است.

وی طرح‌های اجرا شده توسط مددجویان امداد را طرح‌هایی نظیر دامپروری، کشاورزی، صنعتی، خیاطی، آرایشگری، خدماتی و ... عنوان کرد.

عمادی خاطرنشان کرد: تمام طرح‌های کمیته امداد توسط سه ناظر در رشته‌های دامپروری، صنعتی، کشاورزی، صنفی و ...  به مدت پنج سال بازدید می‌شوند و در صورت ارائه خدمات این کمک‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی از راه‌اندازی واحد مشاوره شغلی در شهرستان نکا خبر داد و گفت: در این واحد با به‌کارگیری یک مشاور اشتغال، افراد را به سمت شغل‌های مورد نظر هدایت می‌کنیم.

عمادی بیان کرد: ما در این واحد برای افراد شغل ایجاد نمی‌کنیم بلکه با هدایت صحیح تلاش می‌کنیم تا هزینه کشور از دست نرود و درست و اصولی مصرف شود.

وی افزود: توانمندسازی مددجویان اعتماد به نفس را در آنان تقویت کرده و سبب افزایش اعتمادسازی می‌شود.

رئیس امداد نکا با اشاره به رویکرد کمیته امداد در سال جاری تصریح کرد: در حال حاضر توانمندسازی مددجویان زیر پوشش رویکرد و شعار اصلی کمیته امداد شده است.

عمادی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال دغدغه همه جامعه است و در بحث توانمندی و اشتغال کمیته امداد موظف شده است تا سالانه درصدی خروجی داشته باشد.

وی گفت: امکان اجرای دوره‌های آموزشی برای افراد زیر پوشش فراهم است و با آموزش‌های لازم در این رابطه برای توانمندی همه‌جانبه مددجویان اقدام شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول