اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت درمیان خبر داد

بهره‌برداری از آزمایشگاه سل طبس در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان گفت: تا پایان پاییز سال جاری آزمایشگاه تشخیص سل شهر طبس مسینا به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از آزمایشگاه سل طبس در آینده نزدیک

حسین قوی‌پیکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، با بیان اینکه برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه تاکنون بیش از 15 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: قریب به 20 تا 25 درصد کودکان درمیانی از سوء‌‌تغذیه رنج می‌برند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با شرکت 200 بانوی شهرستان، برپایی همایش پیاده‌روی بانوان، معاینه رایگان مادران در زمینه بیماری‌های شایع در زنان، توزیع یک وعده صبحانه سالم بین بانوان شرکت کننده در همایش پیاده‌روی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌ها و اقدامات این شبکه در هفته سلامت بانوان ایرانی برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان از سرطان سینه و رحم به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های بانوان شهرستان یاد کرد و گفت: بیماری‌های عفونی، فصلی و قلبی و عروقی از جمله شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که شهروندان درمیانی در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

قوی‌پیکر علت بیماری‌های قلبی و عروقی را زندگی ماشینی و عدم تحرک لازم دانست و تصریح کرد: توجه به ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای کاهش و درمان بیماری‌هایی نظیر چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌رود و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این راستا گام‌های بلندی برداشته است.

وی، نبود پزشک متخصص زنان و کودکان را از مهم‌ترین مشکلات بانوان درمیانی برشمرد و افزود: کمبود پزشک عمومی و تأمین پزشک برای درمانگاه‌های سطح شهر یکی دیگر از دغدغه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان به شمار می‌رود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان هدف از نامگذاری این هفته به نام هفته سلامت بانوان ایرانی را ایجاد انگیزه، حساسیت و افزایش مسئولیت‌پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه آحاد جامعه نسبت به ابعاد مختلف سلامت زنان دانست و ادامه داد: بیماری‌های روحی و روانی، فشارهای عصبی و افسردگی از جمله خطراتی هستند که بانوان درمیانی را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول