اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی درمیان خبر داد

تولید بیش از 5 هزار تن گوشت در شهرستان درمیان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: در نیمه نخست سال جاری 5 هزار و 400 تن گوشت در این شهرستان تولید شده که 900 تن آن گوشت قرمز است.

تولید بیش از 5 هزار تن گوشت در شهرستان درمیان

غلامرضا وارسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان با اشاره به تولید سالانه 9 هزار و 471 تن گوشت در شهرستان درمیان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری گوشت تولیدی درمیان به 10 هزار و 337 تن افزایش یابد؛ در حال حاضر این شهرستان دومین تولید کننده گوشت سفید استان به شمار می‌رود.

وی تعداد مرغداری‌های فعال شهرستان را 270 مرغداری اعلام کرد و افزود: تاکنون 123 مرغداری ساماندهی شده و پرونده 120 واحد مرغداری دیگر در دست اقدام است و قریب به 40 مرغداری نیز به دلیل نقص فنی اخطار گرفته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از توزیع یک ‌میلیون و 800 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 544 هزار و 404 قطعه جوجه در مرغداری‌های شهرستان توزیع شده است.

وارسته با اشاره به رهاسازی 28 هزار قطعه ماهی سردآبی و گرم‌آبی در 22 استخر پرورش ماهی شهرستان تصریح کرد:  قریب به هفت استخر پرورش ماهی دیگر در درمیان احداث شده که به دلیل دبی آب کم و کاهش شدید نزولات آسمانی قابل ماهی‌ریزی نیست و در صورت افزایش نزولات جوی این استخرها نیز به مجموعه استخرهای پرورش ماهی شهرستان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی کشتارگاه نیمه صنعتی طیور درمیان اضافه کرد: با توجه به تعدد مرغداری‌های گوشتی درمیان و ظرفیت تولید گوشت سفید این شهرستان احداث کشتارگاه طیور الزامی بود که این مهم با همکاری مجموعه فرمانداری و استانداری به نتیجه رسید.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان ادامه داد: در سال گذشته با حضور استاندار کشتارگاه طیور به بهره‌برداری رسید اما به دلایل نامعلوم این کشتارگاه توسط فرد متقاضی تعطیل شد و پس از نشست‌های مکرر امید می‌رود که این کشتارگاه تا پایان پاییز مجدداً آغاز به کار کند.

وارسته با بیان اینکه درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید استان است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و 500 تن علوفه یارانه‌ای بین دامداران شهرستان توزیع شده که از این میزان 500 تن جو و مابقی کنسانتره است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول