اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

استفاده از تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی استان اصفهان

خبر گزاری فارس: معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از استفاده تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.

استفاده از تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد براتی عصر امروز در حاشیه بازدید از اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش بیش از 2 هزار کلاس درس پایه ششم ابتدایی، برای اولین بار بیش از 60 هزار نفر دانش‌آموز در سراسر استان اصفهان وارد کلاس ششم ابتدایی شدند.

وی افزود: برای تهیه زیرساخت‌های این طرح در استان اصفهان با استفاده از یک‌سری تغییر و تحولات در فضاهای فیزیکی مدارس و جابجایی‌هایی در نیروی انسانی استان این امکان فراهم شد تا طرح«3-3-6» بدون کوچک‌ترین مشکلی در سال اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پایه ششم ابتدایی یکی از بخش‌های طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: در اولین سال اجرای طرح تحول بنیادین، تنها تغییراتی در محتوا و روش‌ها اتفاق افتاد.

به گفته وی برای اجرای این طرح در استان اصفهان اقداماتی نظیر بهره‌گیری از یک‌هزار و 700 نفر از معلمان مقطع راهنمایی در مقطع ابتدایی، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان معلمان تربیت معلم، جابه‌جایی و نقل و انتقال از دیگر استان‌ها و فراخوانی نزدیک به 348 نفر از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی به صورت حق‌التدریس صورت گرفت.

وی کلاس‌های پایه ششم ابتدایی استان را نیمه هوشمند خواند و یادآور شد: در حال حاضر تمام کلاس‌های پایه ششم مقطع ابتدایی در استان اصفهان به دیتا و کامپیوتر مجهز هستند.

براتی متذکر شد: در سال تحصیلی جدید استفاده از تکنولوژی‌های روز IT در مدارس به ویژه تجهیز کلاس‌های پایه ششم پررنگ‌تر دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های IT در سال‌جاری تنها ویژه مدارس ابتدایی است، افزود: تمام هزینه‌های امسال به ایجاد زیرساخت‌های IT در مدارس ابتدایی استان اختصاص داده شده است. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول