اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریافت مطالب علمی به صورت زنده و با اینترانت ملی

حاجی بابایی: مدارسی که دیر‌ هوشمند شوند ضرر کرده‌اند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحول بنیادین دانش‌آموز را به سمت خلاقیت و فناوری می‌برد و در این عرصه اگر مدرسه‌ای یک روز هم دیر‌تر هوشمند شود ضرر کرده است، گفت: دانش‌آموز باید به صورت زنده و با اینترانت ملی مطالب را دریافت کند.

حاجی بابایی: مدارسی که دیر‌ هوشمند شوند ضرر کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی تحول بنیادین و شروع سال تحصیلی متفاوت در همدان اظهار داشت: امسال شروع سال تحصیلی را در روز اول مهر ماه با فریاد بلند دانش‌آموزان در سراسر کشور علیه پخش فیلم توهین‌آمیز به پیامبر(ص) آغاز می‌کنیم تا با اعتراض ملی دشمن را به دلیل انجام این حرکت‌های شرمگین محکوم کنیم.

وی افزود: دشمن قصد مذهبی کردن جنگ را دارد غافل از اینکه با این حرکات، فشار‌ها را بیشتر به سمت خود متمایل می‌کند و دست‌های پشت پرده را که نقش اصلی آن صهیونیسم است، آشکار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحول بنیادین و این موضوع که در طول تاریخ آموزش و پرورش نظام آموزشی به این شکل کاربردی و گسترده وجود نداشت، اضافه کرد: در تمام طول تاریخ، نظامی به این جامعی و کاربردی با این جمعیت کاری خوب و فعال وجود نداشت و این نظام تحول بنیادین در تاریخ ما بزرگترین حرکت بوده است.

وی بر معایب آموزش و پرورش در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: در نظام‌های گذشته هنرستان ما دو ساله بود و دانش‌آموز با دو سال رشته تخصصی جدای از دوره پیش‌دانشگاهی دیپلم می‌گرفت و این نقص برای سیستم محسوب می‌شد، در کنار همه این‌ها معایب زیادی در سیستم آموزشی ما بود که با نظام تحول بنیادین این ساختار عوض شد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: در نظام جدید آموزشی این ساختاری که بیان می‌کنیم تحول بنیادین نیست چرا که هنوز تحولی شکل ندادیم فقط ریل‌گذاری می‌کنیم تا تحول بنیادین اجرا و در آینده به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه امسال دانشجو می‌پذیرد و این دانشجویان چهار سال آینده برای تدریس فارغ‌التحصیل می‌شوند که اکثریت آنان با معدل‌های بسیار بالا وارد شدند پس نتیجه می‌گیریم که تحول بنیادین با شروع آن در مهر ماه خاتمه پیدا نمی‌کند بلکه در سال‌های آینده با نیرو‌های کارا و جوان ادامه خواهد داد.

وی با تفسیری از چگونگی تدوین این سند و تعداد زیادی از اساتید و محققانی که در تدوین این سند همکاری داشتند، افزود: در حال حاضر ده‌ها محور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند تا در آینده به نتیجه خوبی برسیم.

حاجی بابایی یادآور شد: تحول بنیادین یک تغییر مستمر است نه یک ساختمان و بنا که در زمان خاصی تمام شود بلکه تا هر زمانی که آموزش و پرورش هست و ادامه می‌دهد، کار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظام تحول بنیادین 600 محقق کار کردند و در این تحقیقات بر این نکته تاکید داشتند که مهم‌ترین طول دوره تربیت انسان دوره ابتدایی است چرا که در این دوره شاکله اصلی دانش‌آموز شکل می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: محققان عنوان کردند که در طول پنج سال ابتدایی نمی‌توان مطالب را به صورت کامل ارائه داد و باید این دوره به شش سال دوره ابتدایی تغییر پیدا کند و ششم ابتدایی با تحقیق بنا شد و تا 12 سالگی است که دانش‌آموز می‌تواند شکل هویتی کامل را به خود بگیرد و این یک قانون کلی در تربیت است.

حاجی‌بابایی با اشاره به مرحله دوم بعد از ایجاد هویت بیان داشت: مرحله دوم در این خلاصه می‌شود تا برنامه‌ریزی کنیم که این دانش‌آموز از کجا به کجا باید برسد و یک سری غذای روحی و جسمی را به صورت خوراک روزانه تهیه و به او ارائه دهیم تا مصرف کند و این خوراک در شش سال دوره ابتدایی باید به دانش‌آموز ارائه شود تا نتیجه مثبتی بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: در 33 سال گذشته شورای انقلاب فرهنگی در هیچ برهه زمانی به این اندازه بر روی مباحث آموزش و پرورش کار نکرده بود و در سند تحول بنیادین تمامی کتب درسی به صورت کم و بیش تغییر پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: تحول بنیادین دانش‌آموز را به سمت خلاقیت، تفکر و فناوری می‌برد و در این عرصه اگر مدرسه‌ای یک روز هم دیر‌تر هوشمند شود ضرر کرده است چرا که امروز وقتی دانش‌آموز ما چندین شبکه تلویزیونی را می‌بیند با یک تخته سیاه و به صورت شفاهی آموزش جواب نمی‌دهد و دانش‌آموز باید به صورت زنده و با اینترانت ملی مطالب را دریافت کند.

حاجی‌بابایی در پایان سخنانش گفت: در استان همدان 280 هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند باید از خودمان سئوال کنیم که در چند سال آینده این تعداد دانش‌آموز چه کاره می‌شوند و این وظیفه ماست که آنان را در مسیر درست برای آینده بهتر هدایت کنیم.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول