غلامحسین احمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرایی شدن طرح هوشمندسازی مدارس در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح در استان قم با قوت خوبی دنبال میشود و سال گذشته توانستیم 28 مدرسه را به طور کامل به تجهیزات هوشمندسازی مجهز کنیم.
وی ادامه داد: به جز این 28 مدرسه، 500 کلاس درس در سال تحصیلی 91-90 به فناوریهای نوین مجهز شده است که این تعداد در مجموع 126 مدرسه پراکنده هستند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم خاطر نشان کرد: سال گذشته در امر هوشمندسازی مدارس بیشتر از تکنولوژیهایی مانند رایانه شخصی و دیتاپروژکتور استفاده کردهایم اما در سال جاری تجهیزاتی مانند تخته هوشمند و میز کار هوشمند در این زمینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای این منظور هزینه شد که امسال نیز استانداری قم به آموزش و پرورش قول مساعدت در این زمینه داده است.
احمدوند با اشاره به اینکه برای هوشمندسازی مدارس هزینهای از اولیای دانشآموزان گرفته نشده است ابراز داشت: تمام اعتبارات این طرح از بودجههای استانی و ملی تامین شده است.
وی گفت: طبق برنامهریزیهایی که به منظور استفاده از تکنولوژیهای نوین در آموزش برای استان قم انجام شده است، در سال آینده هزار کلاس در سطح استان قم به تجهیزات هوشمند مجهز خواهند شد.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه تا به حال 15 درصد کلاسهای درسی استان قم به تجهیزات هوشمند مجهز هستند عنوان داشت: در سال جاری تلاش میکنیم این میزان را به 50 درصد برسانیم.
وی با بیان تاثیرات مطلوبی که این طرح برای دانشآموزان دارد افزود: مدارس هوشمند افت تحصیلی را تا حد زیادی کاهش میدهد و دانشآموز در این مدارس خلاقانهتر وارد محیط درس میشود.
احمدوند گفت: کلاسهای هوشمند موجب بالا رفتن تمرکز دانشآموز شده و تدریس را برای معلم نیز آسانتر میکند که رضایتمندی اولیای دانشآموزان را نیز به همراه داشته است.
وی با اشاره به ضرورت آمادهسازی معلمان برای استفاده صحیح از این تجهیزات ابراز داشت: برای معلمان مدرسهای که این تجهیزات وارد آن میشود، کلاسهای آموزشی برپا شده تا مهارتهای لازم توسط آنان کسب شود.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم اضافه کرد: معلمانی که از تجهیزات هوشمندسازی استفاده بهتری داشته باشند، در ارزشیابیها نمره بهتری کسب خواهند کرد.
وی عنوان داشت: بسیاری از فرهنگیان به علت مزایایی که این طرح دارد، به طور مرتب پیگیریهایی انجام میدهند تا کلاسهای درس خود را تجهیز کنند و این موضوع نشاندهنده همراهی فرهنگیان با این طرح است.
احمدوند با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب با آموزش الکترونیک اذعان داشت: بیش از 70 عنوان بسته آموزشی که به تائید آموزش و پرورش رسیده است، در این راستا تکثیر شده و در دسترس معلمان و دانشآموزان قرار گرفته است.
وی گفت: در آینده نزدیک نیز مدارسی که در طرح هوشمندسازی قرار گرفتهاند، بستههای آموزش الکترونیک را دریافت میکنند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم افزود: در راستای کمک به استفاده بهتر از مدارس هوشمند، جشنواره دستاوردهای فناوری اطلاعات استان قم در حال برگزاری است که این جشنواره میتواند کمک مؤثری برای ایجاد مهارت الکترونیک در دانشآموزان و معلمان باشد.
وی ادامه داد: مدتها کتاب، اصلیترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب میشد اما تحولات و پیشرفتهای سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالهای اخیر سبب شده است بسیاری از جنبههای زندگی بشر دستخوش تغییرات بنیادین شده و مفاهیم جدیدی شکل گیرد.
احمدوند ابراز کرد: بسیاری از محدودیتهای زندگی بشر امروزه به واسطه پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال از بین رفتن است و آموزش الکترونیکی یکی از زمینههایی است که استفاده از آن به دلیل ارتقای کیفیت آموزش اجتنابناپذیر است.
وی خاطر نشان کرد: یادگیری الکترونیکی شکلی از یادگیری است که اجرای آن بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی است و از اینرو میتواند در ارتقای وضعیت آموزش جامعه بسیار مفید باشد.
انتهای پیام/ی10/د1000