اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

مسئولان فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین گفت: انجام امور ویژه در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه بسیار اهمیت دارد، باید تمام سعی خود را در جهت ارتقای فرهنگ عمومی به کار بندید.

مسئولان فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش و با حضور سید جمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان ورامین و سایر اعضا جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در منزل آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی خاطرنشان کرد: انجام امور ویژه در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه بسیار اهمیت دارد، باید تمام سعی خود را در جهت ارتقای فرهنگ عمومی به کار بندید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود: باید به مظاهر بارز فرهنگ عمومی جامعه اهمیت داد، مانند نحوه لباس پوشیدن، ظاهر افراد در جامعه و ... این موارد مظاهر هستند، در سرنوشت یک ملت هم دخیلند و در دراز مدت اثر خود را نشان می‌دهند اما نباید از اخلاقیات فردی افراد جامعه نیز غافل ماند چرا که اخلاقیات فردی و امثال این کمتر ظهور دارند ولی تاثیر آنها در فرهنگ عمومی جامعه محسوس و فوری است.

 

تقدیر از مردم شهرستان در اعتراض به اهانت به رسول اکرم (ص)

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی از مردم شهرستان به دلیل حضور باشکوه در تجمعات و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در سطح شهرستان به دلیل اهانت اخیر به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) تقدیر شد.

گفتنی است مردم ورامین 16 مهرماه، قرچک و جوادآباد 19 مهرماه، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا 11 مهرماه، دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین 16 مهر و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قرچک 19 مهرماه طی تجمعات باشکوهی ضمن محکوم کردن اهانت به رسول اکرم (ص) خواهان برخورد جدی با عاملان این اعمال قبیح شدند.

 

تقدیر از برگزاری باشکوه اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد

اعضای شورای فرهنگ عمومی همچنین برگزاری باشکوه مراسم اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد را مورد تقدیر قرار داده و خواستار ادامه روند شکل‌گیری جبهه فرهنگی و ادبی در بحث 15 خرداد ورامین شدند.

لازم به ذکر است 14 مهرماه و با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد برگزار شد و از نفرات برتر شرکت‌کننده در این جشنواره تقدیر شد.

 

رهنمودهای فرهنگی رهبری در سفر به خراسان شمالی چراغ راه شوراهای فرهنگ عمومی کشور

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی به سفر اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهنمودهای ایشان در جمع مردم استان خراسان شمالی بسیار راهگشا بود، امروز بزرگ‌ترین دغدغه کشور ما بحث فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی و دقت تمام این موارد را رصد می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: رهنمودهای فرهنگی ایشان در سفر مذکور می‌تواند چراغ راه شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور گردد و چشم‌انداز و نقشه راه فرهنگی شهرستان‌ها و استان‌های کشور بر پایه رهنمودهای حکیمانه ایشان تدوین شود.

 

افزایش ساعات حضور بانوان در پارک خانواده ورامین

افزایش ساعات حضور بانوان در پارک خانواده ورامین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شد.

جعفر کاظمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این مورد گفت: تصویب این طرح سبب ایجاد محیطی امن و آرام برای حضور بانوان در پارک خانواده می‌شود، حضور در فضای آرام و دلنشین پارک و با احساس امنیت و راحتی کامل می‌تواند در تجدید روحیه بانوان اثرات مثبتی داشته باشد.

وی بیان کرد: بانوان موثرترین قشر در شکل‌گیری فرهنگ عمومی جامعه را تشکیل می‌دهند و باید مورد توجه قرار گیرند.

گفتنی است، ساعت حضور بانوان و جلوگیری از حضور آقایان در پارک خانواده ورامین پیش از این هشت تا 10 صبح بود که طبق این مصوبه به هشت الی 14 صبح افزایش می‌یابد.

 

جمع‌آوری دیش‌های ماهواره توسط نیروی انتظامی

جمع‌آوری دیش‌های ماهواره در ساختمان‌هایی که در معرض دید رهگذران هستند توسط نیروی انتظامی از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود.

در این مصوبه نیروی انتظامی شهرستان موظف شد در اسرع وقت دیش ماهواره‌ها را جمع‌آوری کند، اولویت در این طرح دیش‌هایی عنوان شده است که در معرض دید رهگذران قرار دارد.

 

دعوت به حضور پرشور در مراسم دهه ولایت/نهی از قمه‌زنی و دیگر انحرافات در محرم

شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه از مردم مومن و شهیدپرور شهرستان خواست با حضور پرشور در مراسم‌های دهه ولایت پایبندی خود به ارزش‌های متعالی اسلامی و انقلابی را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

این شورا سپس با توجه به نزدیکی ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان لزوم اقدامات فرهنگی در جهت جلوگیری از بداخلاقی‌ها و انحرافات در عزاداری مانند قمه‌زنی را مورد تاکید قرار داد.

 

تقدیر از نماینده ارباب جراید

در پایان جلسه با اعطای لوح تقدیری که به امضای سید احسان قاضی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران رسیده بود به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی مدیر مسئول نشریه فرهنگ اسلام و نماینده ارباب جراید در شورای فرهنگ عمومی از حضور منظم وی در جلسات شورا و ایفای نقش تاثیرگذار در این جلسات تقدیر شد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول