اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت بیش از یک‌‌سال

هنرمندان فردوس همچنان در انتظار معرفی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری فارس: با گذشت یک‌سال و یک ‌ماه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس همچنان بدون رئیس و با تعداد سه نفر نیرو مشغول به فعالیت است.

هنرمندان فردوس همچنان در انتظار معرفی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، بدون شک اداره فرهنگ و ارشاد آیینه فرهنگ و هنر هر شهر است که با تشکیل انجمن‌ها و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد در شکوفایی فرهنگ و استعدادهای هنرمندان موثر است.

حسین مدبر عزیزی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس شهریور ماه سال گذشته انصراف خود را از سمت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس اعلام کرد و پس از وی علی ایمانی‌دوم به ‌عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

عدم معرفی رئیس و همچنین کمرنگ شدن برنامه‌های فرهنگی و هنری طی یک‌سال گذشته سبب نارضایتی هنرمندان شهرستان فردوس شده است.

*با گذشت 4 سال مجتمع فرهنگی و هنری فردوس همچنان نیمه‌تمام است

رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان فردوس گفت: عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فردوس با گذشت چهار سال همچنان نیمه‌تمام است که اگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یک‌سال گذشته از وجود رئیس بهره‌مند بود با پیگیری لازم این پروژه در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

هادی دانش‌مقدم افزود: همه امور هنری شهرستان به دلیل نبود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد روی زمین مانده و در یک‌سال گذشته اجرای برنامه‌های هنری در سطح شهرستان بسیار کمرنگ شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای ظرفیت‌های هنری بالا و هنرمندان با استعدادی است که باید زمینه شکوفایی آنان فراهم شود و این رشد و شکوفایی استعدادهای هنری وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس انجمن شعر و ادب فردوس از مسئولان استانی خواست تا هرچه سریع‌تر رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را معرفی کنند چراکه کمبود نیرو در این اداره و نبود رئیس به ظرفیت‌های هنری شهرستان لطمه می‌زند.

*واژه هنر با شهر هنرپرور فردوس غریبه شده است

یکی از نویسندگان کتاب‌های کودک که تاکنون 20 جلد کتاب با موضوع کودک به چاپ رسانده است نیز در این ارتباط گفت: شهرستان فردوس شهری هنرپرور و فرهنگی است که در یک‌‌سال اخیر به سبب نبود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد این شهر هنرپرور با واژه هنر غریبه شده است.

نجمه طلایی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هرچه‌ سریع‌تر نسبت به تعیین رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس اقدام کند و فردی هنرمند که قدردان هنر باشد را به‌ سمت ریاست این اداره معرفی کند.

وی تصریح کرد: پنج سال گذشته به عضویت صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان خراسان جنوبی درآمده و کارت عضویت نیز دریافت کردم‌ ولی در این مدت برای چاپ کتاب‌هایم از هیچگونه حمایتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار نشده‌ام.

*فردوس سرآمد هنر در خراسان جنوبی است

یکی از شاعران و نویسندگان شهرستان فردوس نیز گفت: این شهرستان دارای پیشینه غنی فرهنگی و استعدادهای هنری بالایی در زمینه‌های شعر و ادب، تئاتر و دیگر رشته‌های هنری است.

ریحانه نوری افزود: شهرستان فردوس سرآمد هنر در خراسان جنوبی است و بیشترین تعداد شاعران در سطح استان را دارد و همچنین انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان فعال‌ترین انجمن استان است که تاکنون رتبه‌های برتر جشنواره‌های مختلف را از آن خود کرده است.

وی خواستار معرفی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس شد و تصریح کرد: هنرمندان شهرستان فردوس باید تا چه زمانی منتظر معرفی رئیس جدید و از برگزاری برنامه‌های هنری بی‌بهره باشند.

*تا جایی که امکانات و سیستم اداری اجازه دهد در خدمت هنرمندان هستیم

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: این اداره آمادگی هرگونه همکاری با هنرمندان را دارد و تا جایی که امکانات و سیستم اداری اجازه بدهد در خدمت هنرمندان شهرستان هستیم.

علی‌ ایمانی‌دوم افزود: بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به عنوان سرپرست اداره ارشاد اسلامی فردوس منصوب شدم و با استعفای یکی از نیروهای تازه استخدامی و همچنین انتقال یکی دیگر از نیروهای اداره ارشاد فردوس به شهرستان سرایان عملاً تعداد سه نفر نیرو از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس کم شد.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس و انتظارات و توقعات بالای مردم و مسئولان از این اداره، کمبود نیرو مشکلات زیادی را برای شهرستان به وجود آورده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس یادآور شد: با توجه به اینکه بنده مسئولیت و انجام پست‌های امور فرهنگی، سمعی و بصری، سینمایی، امور مساجد و حضور در جلسات را نیز بر عهده داشتم ولی با همکاری دو نفر نیروی موجود در اداره و هنرمندان شهرستان این مسئولیت‌ها به خوبی انجام شد.

ایمانی‌دوم به برگزاری جشنواره تئاتر استانی به میزبانی شهرستان فردوس اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره با کیفیت مطلوبی در مهر ماه سال گذشته برگزار شد.

وی به فعالیت انجمن‌ هنرهای نمایشی و انجمن خوشنویسی و همچنین برگزاری کلاس‌های هنری در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: بیشتر کلاس‌های هنری در طول سال به صورت دائم برگزار و برخی از کلاس‌ها نیز در قالب فعالیت‌های اوقات فراغت در ایام تابستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از مسئولان استانی خواست تا توجه بیشتری به مشکلات ادارات شهرستانی داشته باشند و همچنین رفع کمبود نیروی انسانی در این ادارات را مورد توجه قرار دهند.

* تعیین رئیس برای ارشاد فردوس با سخت‌گیری زیاد اداره کل همراه است

معاون فرماندار فردوس نیز با گلایه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعیین رئیس برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس با سخت‌گیری‌های زیاد اداره کل همراه است.

محمدعلی جوان افزود: پیچ ‌و تاب‌های زیاد، مصاحبه‌های سفت و سخت افراد را از قبول سمت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد فردوس بازمی‌دارد.

وی تصریح کرد: در طول یک‌‌سال گذشته بیش از چهار نفر نیروی توانا و قوی به اداره کل ارشاد اسلامی معرفی شده‌اند که اداره کل با سخت‌گیری‌های بی‌مورد و بهانه‌های غیرقابل قبول این افراد را نپذیرفته است.

معاون فرماندار فردوس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مقصر صد درصد در ارتباط با معرفی نکردن رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دانست و یادآور شد: نیروهای معرفی شده به مرکز استان از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند و کارآیی لازم را دارند.

جوان با اشاره به فرهنگ غنی شهرستان فردوس گفت: نیروهای هنرمند،‌ توانا و کارآمد زیادی در سطح شهرستان فردوس وجود دارد که می‌توانند مسئولیت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار شوند چراکه هر یک از آنها مسئولیت‌های بسیار سنگین‌تری در دیگر ادارات شهرستان بر عهده دارند.

*به دنبال معرفی مسئولی در خور شأن مردم فردوس هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس گفت: تعیین و معرفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس باید با همکاری سایر ادارات و به ویژه فرمانداری شهرستان انجام شود.

محمد مطهری‌فر افزود: به دنبال معرفی مسئولی در خور شان مردم شهرستان فردوس هستیم چراکه مسئولیت‌های حساسی بر دوش ادارات ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: معرفی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس یکی از دغدغه‌های اداره کل ارشاد است و به طور جدی پیگیر این مسئله هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ظرفیت‌های غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و یادآور شد: از مجموعه ظرفیت‌های هنرمندان شهرستان استفاده می‌کنیم و چنانچه هنرمندان فرد یا افرادی را برای ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس معرفی کنند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول