اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر رسانه به ویژه فیلم بهترین ابزار انتقال فرهنگ دینی به سطح وسیعی از جامعه است.

هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، حمید شاه‌آبادی بر ضرورت محتوای غنی فیلم‌های دینی تاکید کرد و ابراز داشت: فیلم دینی باید به مخاطب خود حسی معنوی را انتقال دهد که مخاطب آن را با تمام وجود حس کرده و پذیرا باشد.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها احساسات درونی نویسنده و کارگردان را به نمایش می‌گذارند اظهار کرد: باید این احساسات به گونه‌ای نمایش داده شود که مخاطب نسبت به پذیرش عقلایی آن با مشکلی روبه‌رو نشود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان بر اینکه پرداختن به دین در هر قالبی ظرافت خاصی را می‌طلبد تاکید کرد: باید برای پرداختن به مبانی دینی مانند نماز و نیایش در قالب هنر از منابع غنی بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نماز را فقط به عنوان یک تکلیف دانست گفت: نماز یک نیاز برای ارتباط معنوی با خالق هستی است که هنرمند باید با چنین نگاهی به ترسیم این حس معنوی بپردازد.

شاه‌آبادی تصریح کرد: این نیاز در صورتی می‌تواند به خوبی در تصویر جلوه کند که مخاطب بتواند به صورت عمیق این ارتباط با خالق را درک کرده و با شخصیت فیلم ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: در ژانر دینی اثری ماندگار می‌شود که از دل هنرمند برآمده باشد و مخاطب بتواند به مفهوم واقعی معنویت محتوایی فیلم را درک کند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نسل جوان بهترین مخاطب برای فیلم‌های دینی و بهترین گروه سنی در فرا گرفتن فرهنگ دینی در جامعه هستند اذعان کرد: فیلم‌هایی که برای فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی ساخته می‌شود باید سلیقه همه اقشار جامعه به ویژه جوانان را تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین وسیله برای فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی در جامعه استفاده از ابزار هنر است گفت: هنر رسانه به ویژه فیلم بهترین ابزار انتقال فرهنگ دینی به سطح وسیعی از جامعه است.

شاه‌آبادی به برگزاری چهار دوره جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در استان قم اشاره و ابراز کرد: این جشنواره در دوره‌های پیشین توانست بسیار موفق عمل کرده و سطح وسیعی از جوانان جامعه را به سوی خود جذب کند.

وی از جمله مهم‌ترین دلایل جذب جوانان هنرمند کشور را به این جشنواره انتقال محسوس پیام معنوی نماز و نیایش عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: امیدواریم پنجمین دوره جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین با استفاده از ظرفیت موجود در شهر قم و این جشنواره دینی پیام آرامش‌بخش نماز و نیایش را به مخاطبان انتقال دهد.

جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین دوم تا پنجم بهمن ماه در استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول