اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش

امیر پوردستان: سرباز در فرهنگ دینی ما گلادیاتور نیست‌

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: سرباز در فرهنگ دینی ما یک گلادیاتور نیست که از هر وسیله‌ای برای کشتن دشمن استفاده کند.

امیر پوردستان: سرباز در فرهنگ دینی ما گلادیاتور نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی تیپ 130 ارتش پیاده شهید عبدالله‌ دلجویان خراسان‌شمالی، امیر احمدرضا پوردستان در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این تیپ اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما بصیرت سرباز بر سلاحش حاکم است مانند خلبان شهید کشوری که از مأموریت خود که بمباران پل بغداد بود، به خاطر حضور مردم غیرنظامی و عادی صرف‌نظر کرد.

وی افزود: این شهید والامقام با وجود تمام خطرات و مشکلات سیستم‌های مجهز پدافندی عراق با دو بار گذر کردن از این سیستم‌ها و اطمینان از حضور نداشتن افراد غیرنظامی دوباره به بمباران و تخریب پل پرداخت که این نمونه بصیرت یک سرباز اسلام است و فرماندهان و سربازان ما باید به این بصیرت برسند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش و نیروی نظامی کشورمان از نیرو و تجهیزات کمتری نسبت به عراق برخوردار بود، گفت: ولی این اعتقاد، ایمان و بصیرت سربازان ما بود که منجر به پیروزی شد.

وی با تاکید بر اینکه برای مکتبی کردن ارتش جمهوری اسلامی باید خودسازی کنیم، افزود: در این عرصه کارکنان عقیدتی سیاسی به خودسازی محتاج‌ترند، لذا کارکنان عقیدتی سیاسی باید مطالعه بیشتری در ‌ارتباط‌ با خود‌سازی داشته باشند و نسبت به دیگران به این مطالعه و آگاهی نیاز دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به تهاجم فرهنگی به عنوان محور فعالیت‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: باید خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تقویت کرده و در مقابل این حرکت پرشتاب دشمن بایستند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی به بیان تاریخچه‌ای از تاسیس و فعالیت‌های این سازمان پرداخت.

امیر پوردستان اظهار کرد: اداره عقیدتی سیاسی به منظور مکتبی نمودن ارتش جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد که هم اکنون به وسیله تبلیغ و آموزش به این وظیفه سنگین عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولیت سازمان عقیدتی سیاسی به نوعی مقیاس کوچک‌تر مسئولیت انبیاء بوده که بر عهده کارکنان عقیدتی سیاسی گذاشته شده است، از این مسئولیت به عنوان یک وظیفه مهم و سنگین یاد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر فرهنگ غنی اسلامی بوده و زیر پرچم ولایت فقیه اداره می‌شود، لذا طبیعی است که ارتش این نظام یک ارتش مکتبی باشد.

به گزارش فارس، این نشست به مناسبت 24 مهر سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول