اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

14 هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: هم‌اکنون 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور وجود دارد.

14 هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی اظهار کرد: مسجد، نخستین پایگاهی است که در قرآن برای هدایت بشر معرفی شده است و در واقع اساساً کار مسجد، کار جمعی و منظومه‌ای از مجموعه شرایط برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

وی افزود: نخستین محور در مسجد، امام جماعت آن مسجد بوده که این امام جماعت باید فردی پرهیزکار، دلسوز، عالم، آشنا به مسائل روز و ولایی باشد.

سلیمانی نقش هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را نقش عظیمی عنوان کرد و در کنار این‌ها، نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش عظیمی بیان کرد.

وی کانون‌های مساجد را مرکزی برای اتصال جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر از نوجوانان و جوانان به مسجد ارزیابی کرد که شایسته است ائمه جماعات به این پایگاه مهم، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایفای وظایف مجموعه‌های فرهنگی در مسجد را برای نیل به وحدت دانست و گفت: "در سایه سار وحدت امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد می‌توانیم برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم."

وی استفاده از ابزارهای فرهنگی در مساجد را براساس نیازسنجی نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: "ما باید به شأن مسجد هم توجه داشته باشیم چرا که گاهی برخی از برنامه‌های هنری، تناسبی با شأن و جایگاه مسجد ندارد که باید از استفاده  ابزار و آلاتی که باعث وهن مسجد می‌شود به شدت اجتناب کرد."

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد تصریح کرد: ما تلاش کردیم برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد را در قالب جشنواره‌های بزرگ"جوانان مساجد" کشور طراحی و اجرا کنیم که در این جشنواره‌ها، در مرحله نخست برگزیدگان در رشته‌های مختلف مورد احترام و اکرام قرار می‌گیرند و در گام دوم، ما برای این‌ها دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم تا جوانان مساجد در حد گذشته خود متوقف نشوند.

وی تاسیس نخستین کانون فرهنگی هنری مساجد را در سال 71 عنوان کرد و گفت: این کانون‌ها یک شبکه اجتماعی فراگیر، خودجوش و گسترده‌ای را از مرکز تهران تا دور افتاده‌ترین نقاط مرزی ایران اسلامی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول