اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جواد(ع) با پاسخ‌های روشن اصل امامت را تثبیت کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: امام جواد (ع) با پاسخ‌های روشن اصل امامت را تثبیت کرد.

امام جواد(ع) با پاسخ‌های روشن اصل امامت را تثبیت کرد

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: امام جواد (ع) در بین ائمه دو ویژگی مشخص داشتند که یک امامت حضرت در دوران کودکی و نوجوانی بود که در مورد امام هادی(ع) نیز این امر وجود داشت و ویژگی دوم جوانترین امام بودند که در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

وی گفت: در زمان ولادت آن حضرت جریان انحرافی به نام جریان واقفیه بود و جریانی که به اصطلاح اسلام هفت امامی بودند و به امامت امام کاظم (ع) متوقف شده بود و بهانه‌ای که آنها برای حرفشان داشتند این بود که امام رضا (ع ) تا سن 47 سالگی فرزندی نداشتند پس امام رضا(ع) امام نیست اما ولادت امام جواد(ع) شبه واقفیه را پاسخ داد و نگرانی و دغدغه شیعیان را در رابطه با امامت برطرف کرد.

شریعتی‌تبار با بیان اینکه امام جواد(ع) اصل امامت را تثبیت کردند، گفت: از آنجایی که رسیدن به مقام امامت در سن خردسالی با عقل ظاهر بین عده‌ای قابل توجیه نبود برخی پرسش‌های پیچیده‌ای مطرح می‌کردند تا به خیال خام خود امام جواد (ع) را در میدان رقابت شکست دهند.

وی تصریح کرد: امامان پاک همچون پیامبر گرامی اسلام (ص) پیوسته در تعلیم و تربیت مردم می‌کوشیدند و آنان تمام اوقات ملتزم به راهنمایی و تربیت مردم بودند.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه اظهار داشت: اما از آنجایی که حکومت می‌کوشید مردم با امام جواد (ع) به طور آزاد تماس نداشته باشند.

شریعتی تبار ادامه داد: اصحاب و مریدان و شاگردان امام جواد (ع) قریب به 120 نفر بودند و 250 حدیث از آن حضرت نقل شده است زیرا از یک سو آن حضرت تحت مراقبت و کنترل سیاسی بودند و از طرف دیگر در جوانی به شهادت رسیدند و بیش از 25 سال عمر نکردند.

وی گفت: امام جواد (ع) مانند بقیه امامان در علم، سخاوت و رحمت و مبارزه با ظلم و ستم در راه خدا و ارزش‌های اسلامی ممتاز بودند و راز مسوم کردن امامان و شهادت آنها ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان بوده است.

شریعتی‌تبار پیرامون ایستادگی امام جواد (ع) در مقابل منحرفان زمان خویش ادامه داد: طبیعی است برای حرکت و رسیدن به کمال و جایگاه رفیع ابتدا هموار کردن راه و زودودن خار و خاشاک نیاز است لذا آشنایی با معارف دینی و آنچه خداوند برای بندگان پیرامون سعادت بشری در نظر گرفته است حرکت در این مسیر را امن‌تر می‌سازد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول