اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس

علما از نبوغ جواد‌الا‌ئمه (ع) حیرت‌زده بودند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام محمد‌تقی (ع) آنچنان با علمای فرقه‌ها و مذاهب مختلف بحث می‌کرد که همه از دانش، آگاهی و علمش متحیر می‌شدند.

علما از نبوغ جواد‌الا‌ئمه (ع) حیرت‌زده بودند

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن اشاره به شهادت حضرت امام محمد‌تقی (ع) اظهار کرد: حضرت امام محمد‌تقی (ع) فرزند علی‌بن‌موسی‌الرضا و سبکیه است که در 10 رجب سال 195 در مدینه به دنیا آمد.

ممدوحی ادامه داد: امام محمد تقی (ع) جوان‌ترین امام شیعیان است که در سن 7 سالگی به امامت رسید و در همان سن کودکی در جلسات علمی که بین فرقه‌ها و مذاهب مختلف تشکیل می‌شد شرکت می‌کرد و آنچنان با علمای مذاهب مختلف بحث می‌کرد که همه متحیر می‌شدند. 

وی با بیان اینکه وجود چنین خلقت‌هایی از معجزات پروردگار است گفت: در قرآن کریم بیان شده است که حضرت عیسی هنگام تولد زبان باز کرد و خود را معرفی کرد لذا خلق چنین خلقت‌هایی نشانه بزرگی خداوند است که امام جواد (ع) نیز از همان دوران کودکی علم وافری داشتند و بی‌نظیر بودند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به القاب امام بزرگوار اظهار کرد: تقی یعنی به شدت پرهیزگار و جواد نیز به معنای بخشنده است چراکه امام بزرگوار مبرّا از گناه و بسیار بخشنده و مهربان بود.

وی تصریح کرد: مامون خلیفه عباسی هم‌چون سایر خلفای بنی‌عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت و سعی می‌کرد امام را زیر نظر بگیرد.

ممدوحی افزود: در این راستا مامون دختر خود را به ازدواج حضرت امام جواد (ع) در آورد تا مراقبی مداوم بر امام بزرگوار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رنج‌های بسیاری امام محمد‌تقی (ع) از ناحیه دختر مامون دید گفت: دختر مامون امام را مسموم کرد و بزرگوار را به شهادت رساند.

ممدوحی با اشاره به اینکه آرامگاه امام جواد (ع) در کاظمین شلوغ‌ترین حرم است گفت: امام نهم شیعیان هم‌مانند خورشیدی بود که در عالم بشریت درخشید و امامی بزرگ و پر‌کرامت بود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول