اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

ایران در برداشت گاز از پارس جنوبی قطر را پشت سر می‌گذارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا پیش از سال 1394 تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی به 800 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که این میزان بیشتر از تولید کشور قطر از این میدان مشترک است.

ایران در برداشت گاز از پارس جنوبی قطر را پشت سر می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه و پیش از سال 1394 تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی به 800 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که این میزان بیشتر از تولید کشور قطر از این میدان مشترک است.

وی افزود: اکنون 10 فاز پالایشگاهی فعال در عسلویه روزانه 254 میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که هم‌اکنون سهم قطر از این میدان مشترک روزانه 550 تا 560 میلیون متر مکعب گاز است.

سوری تصریح کرد: هم‌اکنون به منظور اجرای طرح افزایش ظرفیت برداشت گاز، فاز یک را از مدار تولید خارج کرده‌ایم و پس از انجام عملیات از ابتدای آذر تولید 285 میلیون متر مکعب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بهره‌برداری از فازهای جدید نیز گفت: تا پایان امسال بخش پالایشگاهی فازهای 15 و 16 و بخش دریایی فازهای 17 و 18 آماده بهره‌برداری خواهد شد و تولید گاز از میدان مشترک در بلوک 17 و 18 نیز محقق می‌شود.

سوری ادامه داد: همچنین فاز 12 که تولیدش معادل سه فاز معمولی میدان گازی پارس جنوبی است طبق برنامه‌ریزی پیمانکار امسال وارد مرحله راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: از سال 81 تاکنون 10 فاز از 24 فاز طراحی شده برای بهره‌مندی از ذخایر بزرگ‌ترین میدان گازی مستقل جهان در عسلویه استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است.

سوری اضافه کرد: هر فاز از طرح توسعه این میدان روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز، 40 هزار بشکه میعانات گازی، 200 تن گوگرد و یک میلیون تن گاز مایع تولید می‌کند.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول