اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر خبر داد

برداشت 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای از پایاب سد ارسباران کلیبر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر گفت: پیش‌بینی می‌شود از 800 هزار هکتار پایاب سد ارسباران کلیبر، 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

برداشت 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای از پایاب سد ارسباران کلیبر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی جعفری ظهر امروز در حاشیه مراسم برداشت ذرت علوفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پایاب سد ارسباران در شکوفایی اقتصاد و کشاورزی منطقه بخش آبش‌احمد نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی بیش از 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

وی تصریح کرد: این میزان علاوه بر تامین علوفه مورد نیاز عشایر منطقه، نیاز شهرها و استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با بیان اینکه برای نخستین بار کشت ذرت علوفه‌ای در پایاب سد ارسباران کلیبر با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است، ادامه داد: 730 هکتار پس از برداشت غلات به صورت کشت دوم و تمام مکانیزه و 70 هکتار نیز به صورت کشت مستقیم در بقایای گندم کاشته شده بود.

جعفری با بیان اینکه ‌هزار و 500 هکتار زیرپوشش پایاب سد ارسباران قرار گرفته است، گفت: امسال میزان تولیدات کشاورزی در شهرستان کلیبر افزایش چشمگیری داشته و 40 تن، میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در هر هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با بیان اینکه دغدغه کشاورزان و عشایر منطقه حضور دلالان و واسطه‌ها برای خرید تولیدات کشاورزی است، گفت: تلاش می‌کنیم راهکارهای مناسبی برای پایین نیامدن نرخ ذرت علوفه‌ای و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌ها ارائه کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعامل کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بالا بردن راندمان تولید در این منطقه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول