حمدالله اسکندرزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک استراتژی خاص و مهم رسانهای سعی میکند با بهرهگیری از شیوهها و ابزارهای جدید فیلمهای مجاز را در شبکه نمایش خانگی قرار دهد تا بستر برای استفاده بهتر علاقمندان فراهم آید.
وی با اشاره به اینکه در عصر تکنولوژیهای جدید و توسعه سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری بازیها و فناوریهای جدید وارد زندگی خانوادههای ایرانی شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه بزرگترین ضعف و نقص ما این است که با بیتوجهی به تولید داخلی تنها به مصرفکننده تکنولوژیهای خارجی تبدیل شدهایم.
مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت تولید و عرضه محصولات با تکنولوژیها و ابزارهای جدید را داریم و به همین دلیل سعی کردیم با همراهی مرکز تولید و تهیه بازیهای رایانهای و دیجیتالی به سمت تولید انیمیشن و بازیهای سرگرمکننده ایرانی حرکت کنیم.
اسکندرزاده فعالیت بنیاد ملی بازیهای رایانهای را در همین راستا توصیف کرد و گفت: امسال شاهد اولین دوره این مسابقات با نام جام دیجیتال بودیم که جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از این رقابتها داشتند.
این مسئول تاکید کرد: قرار است با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای مجاز ایرانی تهیه شده و در قالب سیدیها به بازار عرضه شود.
مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: ما سعی داریم در کنار آن نمایشگاه و جشنواره رسانههای دیجیتال را نیز اواخر این ماه در اردبیل برگزار کنیم که این امر نشان از اهتمام جدی و نگاه ملی به تقویت بازیهای رایانهای و دیجیتالی در سطح کشور است.
اسکندرزاده در پایان گفتو گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گرایش به سمت تولید داخلی در این زمینه را یکی از موفقیتها و ابزارهای شاخص برشمرد و اظهار امیدواری کرد با این حرکت آسیبها و خطرات بازیهای نظام بیگانه به حداقل برسد.
انتهای پیام/خ20/پ3003