اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی:

ارتکاب جرایم رایانه‌ای رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی گفت: ارتکاب جرایم رایانه‌ای در سطح کشور و استان رو به افزایش است.

ارتکاب جرایم رایانه‌ای رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز علی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به پرونده‌های فتا و آشنایی با جرایم رایانه‌ای که در محل سالن امامت دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به افزایش وقوع جرایم رایانه‌ای در سطح کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بیشتر کاربران رایانه و اینترنت در کشور جوانان، نوجوانان و افراد کم‌تجربه هستند که مورد سوء استفاده‌های جنسی، مالی و هتک حرمت قرار می‌گیرند.

وی ارائه آموزش را مهم‌ترین راه مقابله با جرایم رایانه‌ای دانست و افزود: بدون بکارگیری اقدامات پیشگیرانه و ارائه آموزش از سوی متولیان امر و ارگان‌ها در آینده با مشکلات جدی در این زمینه روبرو می‌شویم.

علی‌زاده با بیان اینکه دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها و داده‌های رایانه‌ای از طریق نفوذ به کارت‌های بانکی با 33 درصد، بیشترین آمار ارتکاب این گونه جرایم را شامل می‌شود، گفت: هتک حرمت و نشر اخاذی 30 درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای 16 درصد، تخریب داده‌های رایانه‌ای توسط موساد شش درصد و تکثیر غیرمجاز اطلاعات رایانه‌ای و سایر موارد رایانه‌‌ای 10 درصد هستند.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال 88 آمار جرایم رایانه‌ای در سطح کشور 500 فقره گزارش شده است، تصریح کرد: این آمار در سال 89 به یک‌هزار و 35 فقره و در سال 90 به چهار هزار فقره افزایش یافته است که نشانگر افزایش ارتکاب جرایم رایانه‌ای و عملکرد ضعیف مسئولان در این زمینه است‌.

وی با اشاره به افزایش فحشای اینترنتی، مشتری‌یابی و هرزه‌نگاری در اینترنت، ادامه داد: امروزه اینترنت به عنوان ابزاری برای خرید و فروش مواد مخدر، قاچاق و همسریابی از طریق چت تبدیل شده است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی با تاکید بر ساماندهی کافی‌نت‌ها ‌و مراکز رایانه‌ای گفت: تشکیل کارگروه تخصصی از طریق پیامک، ارائه مجوز به سایت‌های فعال و افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها، ارگان‌ها و نهادهای پیشگیری از وقوع جرایم رایانه‌ای در حال حاضر مهم‌ترین عامل مبارزه با این جرایم است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول