اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی:

سنگرسازان بی‌سنگر بازوی توانمند رزمندگان در دفاع مقدس بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت: سنگرسازان بی‌سنگر بازوی توانمند رزمندگان در دفاع مقدس بودند.

سنگرسازان بی‌سنگر بازوی توانمند رزمندگان در دفاع مقدس بودند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هدایت‌الله میرزا بابایی پیش‌ازظهر امروز در جلسه مدیران جهاد استان از اعطای همترازی فرماندهی لشکر به سردار رشید اسلام، جهادگر شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی و همترازی فرماندهی تیپ به سردار رشید اسلام، جهادگر شهید حاج محمدحسن کسایی خبر داد.

وی تصریح کرد: شهید پورشریفی بزرگ‌مردی بود که در دشوارترین و سخت‌ترین شرایط جنگی با وجود موانع طبیعی در منطقه سعی کرد با خلاقیت خود و دوستانش به بهترین و سریع‌ترین طراحی برای عبور و مرور رزمندگان اسلام دست پیدا کند.

بابایی افزود: ابتکارات و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مهندسی رزمی از کوه‌های سر به فلک کشیده شمال‌غربی کشور تا دشت‌های گلگون خوزستان و جزایر خلیج فارس، طراحی پل خیبر در عملیات خیبر، احداث پل بعثت برای تثبیت عملیات والفجر 8 بر روی اروندرود و پل‌های قادری در عملیات‌های کوهستانی و ده‌ها طرح دیگر، همه با نام مهندس پورشریفی عجین شده است.

مدیرکل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ضمن تجلیل از سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان‌شرقی افزود: تعبیری که امام راحل برای شهدا و رزمندگان جهادگر به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر به کار برد به‌حق شایسته آنها بود، زیرا گام اول همه عملیات‌ها را رزمندگان جهادگر، برای ایجاد جاده، سنگر و ... برمی‌داشتند.

وی در ادامه به نقش ارزنده سردار شهید حاج محمدحسن کسایی، فرمانده تیپ ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ اشاره کرد و گفت: جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر با پشتیبانی فنی و مهندسی و احداث پل و راه و خاکریز رزمندگان اسلام را یاری کرده و اسباب پیروزی رزمندگان در عملیات‌ها می‌شدند.

ساخت پل شناور خیبر، پل‌های قادری در مناطق کوهستانی غرب، پل عظیم بعثت بر روی اروندرود، پل سریع‌النصب نصر در مناطق کوهستانی غرب با دهانه 51 متر، پل شناور فجر، پل‌های کابلی با دهانه 120 متر، سنگرهای پیش‌ساخته فلزی و بتنی همچنین سنگرهای ویژه، طرح سینی خمپاره‌انداز در مناطق باتلاقی، زرهی کردن ماشین‌آلات سنگین و سبک در کربلای 5، تخلیه کمپرسی با سیستم جاروبی برای مناطق در دید دشمن، سطحه شناور برای نصب بیل مکانیکی 912 برای کار در هور، شناور حامل خمپاره‌انداز 120 میلی‌متری معروف به رعد، پناهگاه‌های شهری و پناهگاه‌های طرح v i p، طراحی دکل به ارتفاع 300 متر برای تاسیسات مهم کشور، طراحی سازه « فانوس دریایی» رفلکتورهای حفاظ کشتی‌ها در جنگ خلیج فارس گوشه‌ای از فعالیت‌های سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول