اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عنوان کرد

تحریف نقش زن در دفاع مقدس از طریق برخی ساخته‌های تلویزیونی

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از تحریف نقش زنان در دفاع مقدس از طریق برخی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی خبر داد و گفت: این کار نوعی تأثیرپذیری از هنر غربی است.

تحریف نقش زن در دفاع مقدس از طریق برخی ساخته‌های تلویزیونی

ستار هدایتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به برخی ساخته‌های تلویزیونی و فیلم‌ها و سریال‌ها که در آن نسبت به نقش زنان در دفاع مقدس افراط و تفریط می‌شود، اظهار کرد: اگر ما در جبهه و جنگ افتخار حضور داشتیم هیچگاه ندیدیم که در خط مقدم جبهه خانم‌ها انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه البته نقش زنان در دفاع مقدس و در پشت جبهه از زاویه‌ای دیگر پررنگ‌تر از مردان بوده است، بیان کرد: بانوان در پشت جبهه با گرم نگه داشتن تنور جنگ جوانان و مردان ما را نسبت به دفاع مقدس و رزمیدن با دشمن دلگرم می‌کردند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما این که نقش زنان را در دفاع مقدس به گونه‌ای در جبهه و جنگ تحریف کنیم موجب نوعی ابتذال می‌شود که اکنون در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها دیده می‌شود.

هدایتخواه این کار را نوعی جفا بر رزمندگان و حقیقت دفاع مقدس دانست و افزود: بانوان هیچگونه حضور فیزیکی در خط مقدم نداشتند که شاید شائبه‌ای ایجاد کند و زمینه‌ساز بروز برخی مسائل شود.

وی تصریح کرد: در اینگونه از ساخته‌های تلویزیونی نوعی روابط عشق و عاشقی مبتذل وجود دارد که در آموزه‌های دینی ما هیچگونه جایگاهی نداشته و با شأن رزمندگان ما سنخیتی ندارد و یک نوع تحریف است که آقایانی که وظیفه نظارت بر تولیدات سینمایی و تلویزیونی را دارند باید در این زمینه تذکر دهند.

هدایتخواه ادامه داد: دلیل اینکه برخی از فیلم‌سازان به این وسیله گرایش پیدا می‌کنند نوعی تأثیرپذیری از هنر غربی است.

وی به سینمای غرب و استفاده از آلات مختلف برای ایجاد جذابیت در آنها اشاره کرد و گفت: فیلم‌سازان غربی برای فروش بیشتر تولیدات خود شهوت و خشونت را در فیلم‌ها و ساخته‌ها برجسته می‌کنند که نباید در ساخته‌های هنری خود به این سمت کشیده شویم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول