اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد ریال زکات در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از جمع‌آوری 5 میلیارد و 780 میلیون ریال زکات در استان طی سال جاری خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد ریال زکات در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، سید جواد رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون رقمی بیش از 5 میلیارد و 790 میلیون ریال زکات توسط مردم استان به کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان جمع‌آوری زکات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 449 درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: با توجه به درآمد پایین مردم این منطقه و خشکسالی‌های چند ساله در سطح استان کشاورزان و دامداران زکات مال خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به این نهاد پرداخت کردند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای پرداخت زکات هم‌اکنون شهرستان‌های قاینات، سربیشه، زیرکوه و بیرجند در مقام‌های نخست تا چهارم قرار دارند.

رضوی با اشاره به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده زکات باید طبق دستورات و مقررات اسلامی هزینه شود، افزود: از میزان زکات جمع‌آوری شده در هر روستا 30 درصد صرف محرومان می‌شود و 70 درصد دیگر به تامین هزینه‌ طرح‌های عمرانی همان روستا و منطقه تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی زکات از سال 85 تاکنون در خراسان جنوبی 295 پروژه است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از این تعداد پروژه 227 طرح عمرانی و عام‌المنفعه شامل مسجد، راه روستایی، حمام و مجتمع فرهنگی هنری تا سال گذشته اجرا شده و در دست اجراست.

رضوی ادامه داد: همچنین 68 پروژه عمرانی زکات نیز در سطح استان طی سال جاری در دست اقدام قرار گرفته است.

وی، برگزاری هشت همایش استانی و شهرستانی برای تجلیل از خیران زکات‌دهنده، جمع‌آوری زکات مستحبی، تشویق زکات‌دهندگان برتر در کنار تولیدکنندگان برتر در استان و شهرستان‌ها، شجره طیبه و زکات اهل سنت و جمع‌آوری 225 میلیون تومان زکات فطریه و کفاره را از جمله اقدامات و فعالیت‌های مهم ستاد زکات خراسان جنوبی عنوان کرد.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون 300 نفر عامل، 150 نفر روحانی و 132 نفر عضو حقوقی با دبیرخانه ستاد زکات در استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول