اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار شهری خراسان‌جنوبی از بیمه تأمین اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: تمامی زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال تا پایان امسال زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار شهری خراسان‌جنوبی از بیمه تأمین اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر نخعی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در اجرای این طرح علاوه بر زنان سرپرست خانوار، فرزندان تحت تکفل آنها نیز بیمه شده و ضمن استفاده از خدمات درمانی، از خدمات بازنشستگی و سایر مزایا بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: طی 9 ماه سال‌جاری یک‌ هزار و 39 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی هم‌چنین از اجرای طرح پالایش خدمات به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.
نخعی گفت: طرح پالایش خدمات مددجویان به منظور شناسایی توانمندی‌های افراد تحت حمایت در زمینه‌های مختلف و ارائه خدمات موردنیاز به صورت هدفمند در بین مددجویان اجرا می‌شود.
وی افزود: تعدادی از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توانسته‌اند با حمایت‌های کمیته امداد و تلاش و پشتکار خود به توانایی‌های چشمگیری دست یابند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با اجرای این طرح و تکمیل فرم‌های نیازسنجی در بین خانواده‌ها خدمات به صورت تک یا چند خدمتی ارائه می‌شود.
نخعی هم‌چنین با اشاره به سطح مددجویی گفت: براساس این طرح افراد بنا به عللی از قبیل فقدان سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، معلولیت سرپرست و بیماری سرپرست یا استیصال و درماندگی برحسب نوع نیازمندی زیر پوشش مستمر کمیته امداد قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: بسیاری از حمایت‌های امداد به نیازمندانی تعلق می‌گیرد که زیر پوشش کمیته امداد نیستند اما بنا به دلایل متفاوت به کمک موردی احتیاج دارند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به خروج مددجویان از زیر پوشش کمیته امداد گفت: با توجه به دیدگاه کمیته امداد امام(ره) مبنی بر خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت و طبق قوانین امداد مددجویانی که به علل مختلف شرایط زیر پوشش بودن را از دست داده‌اند از زیر پوشش خارج می‌شوند.
نخعی از انجام مشاوره و راهنمایی توسط کمیته امداد استان خبر داد و یادآور شد: فرآیند مشاوره و راهنمایی شامل مددجویان امداد و هم‌چنین مراجعان غیر مددجو در شاخه‌های امداد انجام می‌گیرد که در واقع یکی از کارهای مهم فرهنگی امداد است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول