اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

25 درصد منابع مالی کمیته امداد از صدقات تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 25 درصد منابع مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) از محل صدقات مردم تأمین می‌شود.

25 درصد منابع مالی کمیته امداد از صدقات تأمین می‌شود

محمد اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خراسان‌جنوبی در جذب مشارکت‌های مردمی در سطح کشور مقام سوم را دارا است.

وی افزود: میانگین کشوری در بخش تأمین منابع مالی از محل صندوق‌های صدقات 26 تا 27 درصد است که استان ما با وجود محرومیت‌هایی که دارد فاصله چندانی تا میانگین کشوری ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در راستای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش و کاهش آمار افراد زیر پوشش را حل مشکل اشتغال این خانواده‌ها دانست و گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این راستا برای خانواده‌ها انجام شده که از جمله این اقدامات اختصاص تسهیلات برای ایجاد شغل است.

اکبری، توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش را یکی از اهداف این مجموعه در استان عنوان کرد و افزود: در چند سال اخیر فعالیت‌های زیادی در راستای کاهش جمعیت زیر پوشش این مجموعه انجام شده است.

*مهم‌ترین هدف امداد زدودن چهره فقر از جامعه است

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به نقش کمیته امداد در راستای زدودن چهره فقر از جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه کمیته امداد به‌ عنوان یک نهاد حمایتی یکی از مجموعه‌هایی است که پس از انقلاب با هدف کاهش فقر و حمایت از نیازمندان در جامعه تشکیل شد.

وی افزود: امداد نهادی هم‌زاد انقلاب است که در حال حاضر فعالیت‌هایی در خارج مرزهای کشور نیز آغاز کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی هدف اصلی تشکیل کمیته امداد را رفع محرومیت از جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز پس از 30 سال از تشکیل این مجموعه کمیته امداد به یک الگو در سطح کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

*حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد

اکبری به فعالیت‌های این مجموعه در راستای توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون اقدامات زیادی در راستای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته برداشته شده و تعداد زیادی از مددجویان از این خدمات بهره برده‌اند.

وی از فعالیت این مجموعه در حوزه‌های اشتغال، سلامت و حمایت، مسکن، عمران و بخش فرهنگی خبر داد و گفت: ما در حال حاضر 15 هزار دانش‌آموز و بیش از 2 هزار طلبه و دانشجو را زیر پوشش خدمات خود در سطح استان داریم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول