اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت کمیته امداد امام خراسان جنوبی خبر داد:

اهدای 600 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از اهدای 600 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

اهدای 600 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، علیرضا نخعی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شده است.
وی اضافه کرد: برای اهدای این تعداد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت بالغ بر 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
نخعی یکی از رسالت‌های مهم این نهاد را تامین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج و گسترش فرهنگ اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان و پایدار دانست.
وی افزود: نوعروسان تحت حمایت قبل از دریافت کمک هزینه جهیزیه باید در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج این نهاد شرکت کرده و پس از کسب مدرک مورد نظر به نوعروسان کمک هزینه جهیزیه اهدا می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره، طلاق در ازدواج‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی کمتر از سه درصد نسبت به سایر استان‌ها بوده است.
وی مبلغ کمک هزینه به هر نوعروس را 10 میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون این مبلغ نقدی به فرد اهدا می‌شد و هم‌اکنون با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده حواله‌ای به همان مبلغ برای خرید از فروشگاه با حداقل سود برای خرید لوازم خانگی اهدا می‌شود.
نخعی همچنین از اهدای 250 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد به مناسبت ولادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) در این استان خبر داد. 
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد را ایجاد بستری مناسب، برای تسهیل در امر ازدواج دختران و پسران تحت حمایت عنوان کرد و گفت: در این خصوص مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی کمیته امداد استان هزینه شده است.
 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی  یادآور شد: سال گذشته این نهاد 2هزار و 100 نوعروس تحت پوشش را راهی خانه بخت کرده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول