اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی جشنواره فیلم‎های کودک و نوجوان کشور خبر داد

اعلام آمادگی بنیاد سینمای فارابی در تامین فیلم‎های کودک در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی 26 امین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور گفت: اگر مسئولان گلستان یک سینما را مختص سینمای کودک قرار دهند بنیاد فارابی حاضر است در طول سال تمام فیلم‎های کودک و نوجوان آن سالن را تامین کند.

اعلام آمادگی بنیاد سینمای فارابی در تامین فیلم‎های کودک در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گودرزی عصر امروز در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در سینما عصر جدید گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سال گذشته استان اصفهان برای نخستین بار به عنوان پیشگام اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و امیدواریم همه استان‎ها به این مهم مبادرت ورزند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور، یک جریان در سینمای کودک شکل می‎گیرد که شور و شعف را به جامعه از طریق کودکان و نوجوانان که سرمایه‎های اصلی مملکت هستند، تزریق کند.

مدیر اجرایی 26 امین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور با بیان اینکه ساخت فیلم‎های کودک و نوجوان در طول سال محدود است، یادآور شد: بنیاد سینمای فارابی تنها وظیفه حمایت از تولید این فیلم‎ها را بر عهده دارد.

گودرزی خاطر نشان کرد: تعداد فیلم‎های اکران نشده در زمینه کودک و نوجوان در بنیاد سینمای فارابی بسیار زیاد است که می‎توانیم شرایط اکران آنها را فراهم کنیم.

وی تمایل بخش خصوصی را در بخش حمایت از فیلم‎های کودک کمرنگ خواند و بیان داشت: بخش خصوصی تمایل کمتری به حمایت از فیلم‎های کودک و نوجوان دارد که دلیل آن به اکران فیلم‎ها برمی‎گردد لذا وقتی نتوانیم شرایط خوبی برای اکران فیلم‎ها فراهم کنیم قطعا رغبت برای حضور فیلم‎سازان در این بخش بیشتر نخواهد شد.

مدیر اجرایی 26 امین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودک و نوجوان کشور با بیان اینکه بنیاد در کنار تولید فیلم‎های کودک و نوجوان به بحث اکران آن نیز توجه می‎کند، اظهار داشت: وظیفه بنیاد سینمای فارابی اکران نیست اما سعی کرده برای اقبال کودکان و نوجوانان به سینما تلاش‎های خوبی انجام دهد.

گودرزی از انعقاد تفاهمنامه طرح سینما مدرسه با آموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی کردیم از طریق این طرح، دانش‎آموزان را برای اکران فیلم‎های کودک به سالن‎های سینما هدایت کنیم که علاوه بر رونق اقتصادی سینمای ایران، بچه‎ها بتوانند فیلم‎های مورد علاقه‎شان را ببینند.

وی در پایان گفت: بعد از جشنواره کودک این طرح را به طور جدی پیگیری می‎کنیم تا بتوانیم فیلم‎ها را به اکران عمومی درآوریم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول