اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر:

تکنولوژی رنگ هنر را در فیلم‌های کودک از بین برده است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: با پیشرفت تکنولوژی در دنیای کنونی، هنر در فیلم‌ها رنگ باخته است و این مسئله فیلم‌های کودکان را نیز به شدت درگیر کرده است.

تکنولوژی رنگ هنر را در فیلم‌های کودک از بین برده است

رادمهر کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: زمانی که به خاطرات کودکی خود رجوع می‌کنم تأثیر فیلم‌های کودک را بسیار شاخص می‌بینم چرا که در آن زمان فیلم‌های بسیار خوبی تولید می‌شد که تأثیر بسیار خوبی بر روی نسل ما داشت.

وی افزود: این فیلم‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن داشتند و در تربیت و رشد صحیح کودکان بسیار تأثیر گذار بودند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه لازم است دلیل ماندگاری فیلم‌های دهه‌های گذشته را کارشناسی کنیم، تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی در دنیای کنونی هنر در فیلم‌ها رنگ باخته است و باعث شده است که کارگردان به جای استفاده از هنر در فیلم‌ها تنها از بعد علمی به ساخت فیلم بپردازند که این موضوع از ماندگاری آثار کاسته است.

وی اضافه کرد: اگر فضای فیلم‌های امروز را با فضاهای معنوی در گذشته تلفیق کنیم آثار ماندگاری را می‌توان خلق کرد که تا مدت‌ها در اذهان باقی بماند.

کشانی تاکید کرد: ذهن کودکان امروز از خاطرات فیلم‌ها تهی است چرا که در آنها به مسایل بنیادین کودکان پرداخته نشده است و در فضایی غیرکودکانه و دور از ذهن آنها جریان یافته است.

وی اضافه کرد: اکنون فضای تئاتر و فیلم کودک به سمت و سویی رفته است که مفاهیم فیلم از زبان بزرگسالان به جای کودکان بیان می‌شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: همان‌گونه که اکنون شاهد آن هستیم فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه گرچه نام ژانر کودک را یدک می‌کشد اما کودکان با آن ارتباطی برقرار نمی‌کنند و اگر بزرگسالان نیز از آن خوششان بیاید به علت پیشینه ذهنی آنها از کلاه قرمزی و پسر خاله در دوران کودکی است.

وی با بیان اینکه فیلم‌ مناسب کودک میان واقعیت و خیال جریان دارد، گفت: هنرمندان وظیفه دارند قوه تخیل کودکان را بارور کنند اما این امر نباید سبب غافل شدن آنها از واقعیت‌های زندگی شود.

کشانی افزود: معضل مهمی که در سینماهای هالیوود دیده می‌شود این است که  اغلب فیلم‌ها در فضایی فانتزی جریان دارند و این سبب دوری کودک از عالم واقعیت می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش کودکان را باید هم از طریق فیلم‌های فانتزی و هم سنتی دنبال کرد و تعادل بین این دو ژانر در رشد کودک بسیار مهم و مثمر ثمر است زیرا در عین حال که به شادی و رشد کودکان کمک می‌کند آنها را از دنیای واقعیت نیز دور نمی‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول