اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان فیلم:

کودکان در فیلم‌های کودک در حاشیه قرار دارند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان فیلم‌های سینمایی گفت: کودکان در بیشتر فیلم‌های کودک در حاشیه فیلم قرار دارند.

کودکان در فیلم‌های کودک در حاشیه قرار دارند

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: گرچه نمی‌توان انتظار داشت که مخاطب فیلم‌های جشنواره کودک به صورت صد در صد کودکان باشند اما نباید از این موضوع غافل شویم که رویکرد بیشتر فیلم‌های این گونه جشنواره‌ها تنها کودکان قرار بگیرند.

وی افزود: بسیار از کارگردانان تصور می‌کنند برای ساخت فیلم کودک باید کودکی را در آن قرار دهند و این در حالی است که در اغلب این فیلم‌ها کودک در حاشیه فیلم قرار دارد.

این کارگردان سینما تاکید کرد: لازم است در این فیلم‌‌ها کودک نقش محوری فیلم را بر عهده داشته باشد اما این موضوع را در جشنواره‌های کودک کمتر شاهد بوده‌ایم که لازم است این مشکل مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگردانان لازم است با روانشناسی کودکان آشنا باشند، گفت: کارگردان باید روحیه خود را به کودکان نزدیک کند که این موضوع نه تنها در ساخت فیلم اثر دارد بلکه در بازی گرفتن از کودکانی که در فیلم ایفای نقش می‌کنند نیز تأثیر دارد.

رضایی اضافه کرد: باید در سطح فکری کودکان قرار بگیریم تا بتوانیم دغدغه‌ و نیازها آنها را به درستی درک کنیم.

وی در ادامه درباره برگزاری جشنواره کودک در شهر اصفهان گفت: هویت این جشنواره با شهر زیبای اصفهان گره خورده است به گونه‌ای که در تمام دنیا جشنواره کودک را با نام اصفهان می‌شناسند.

این کارگردان سینما با بیان اینکه جای امیدواری است که اشتباهی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم اصلاح شد و جشنواره به اصفهان بازگشت، تاکید کرد: در این جشنواره عده‌ای از مرکز کشور به شهر اصفهان می‌آیند و از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اصفهان استفاده می‌کنند که این موضوع شرط مهمان‌نوازی است اما در این میان نادیده گرفتن استعدادهای میزبان نیز کار زیبایی نیست.

وی ادامه داد: اما لازم است مسئولان برگزاری این جشنواره با برچسب شهرستانی بودن به اصفهانی‌ها ننگرند و توانایی‌های ما را در برگزاری جشنواره کودک باور کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول