اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

ارتقای سطح دانش خبرنگاران امری اجتناب‎ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ارتقای سطح بینش و دانش خبرنگاران امری اجتناب‎ناپذیر است.

ارتقای سطح دانش خبرنگاران امری اجتناب‎ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری در جمع سرپرستان دفاتر نمایندگی خبرگزاری‎ها در استان گلستان اظهار داشت: دوره آموزش عمومی خبرنگاری از دی ‌ماه سال جاری برای تمام خبرنگاران استان گلستان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان امیدوار است که با برگزاری این دوره همه خبرنگاران دوره آموزشی خبرنگاری را طی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت:‌ این دوره آموزشی با همکاری استانداری گلستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی گرگان برگزار می‎شود.

منتظری ادامه داد: مسئولان نشریات و رسانه‎های استان یک هفته فرصت دارند لیست خبرنگاران واجد شرایط خود را برای بهره‎مندی از این کلاس‎ها به معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این دوره رایگان برای تمام خبرنگاران استان برگزار می‎شود خاطر نشان کرد: سرفصل‎های آموزشی دوره آموزش عمومی خبرنگاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده و آموزش آن توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی گرگان صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همچنین از برگزاری دوره‎های آموزش پودمانی برای خبرنگاران استان خبر داد و اظهار داشت: خبرنگاران علاقمند برای طی این دوره باید هزینه‎های آن را پرداخت کنند و این اداره کل به دنبال این است که تخفیفاتی را برای خبرنگاران در نظر بگیرد.

منتظری با بیان اینکه زمان برگزاری دوره‎های پودمانی خبرنگاران بهمن ‌ماه سال جاری است تصریح کرد: این دوره با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی گرگان با گرایش فرهنگ، ادب و هنر برگزار می‌شود و در پایان به شرکت‎کنندگان این دوره مدرک تحصیلی اعطا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بحث اشتغال‌زایی که خبرگزاری‎ها در سطح جامعه ایجاد می‎کنند اظهار داشت: در جلسه‎ای با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این بحث را مطرح کردم که باید به خبرنگاری به عنوان یک شغل نگاه شود و این موضوع مورد توجه نمایندگان استان قرار گرفت لذا به دنبال این هستیم که طرح پیشنهادی را از سوی خود خبرنگاران به کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل این مشکل ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت توجه خبرگزاری‎ها به مقوله جریان‌سازی مباحث فرهنگی و اجتماعی گفت: طرحی را در دستور کار داریم تا هر خبرگزاری به صورت تخصصی به یک موضوع اجتماعی بپردازد و این آمادگی وجود دارد که جلسه‎ای نیز با مدیران کل دستگاه‎های اجرایی مرتبط برگزار شود تا ضمن حمایت به صورت تخصصی مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

منتظری در پاسخ به خواسته سرپرستان نمایندگی‎های خبرگزاری‎ها استان درباره عدم اطلاع‎رسانی مدیران دستگاه‎های اجرایی از جلسات و مراسم‌ها گفت: برای تحقق این خواسته نامه‎ای به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان برای اعلام برنامه‎های یک ماهه خود به خبرگزاری‎ها ارسال خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز گفت: همه باید کمک کنیم تا وضعیت فرهنگی استان رشد پیدا کند.

ابوالحسن امامی اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهد کرد تا مشکلات خبرنگاران و نمایندگی‎های خبرگزاری کمتر شود.

وی با بیان اینکه کمبود خبرنگار تخصصی در استان یک نقیصه است تصریح کرد: باید همت کنیم با برگزاری دوره‎های آموزش خبرنگاری اخبار را صحیح به مخاطب ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از برگزاری سه دوره مقدماتی و یک دوره تکمیلی برای خبرنگاران خبر داد و گفت: زحمات خبرنگاران خبرگزاری‎ها در پوشش خوب اخبار قابل تحسین است.

در این جلسه سرپرستان خبرگزارهای استان مطالبی را درباره نبود خبرنگاران حرفه‎ای، عدم حمایت از نمایندگی‎های خبرگزاری‌ها در سطح استان، آموزش خبرنگاران و تربیت نیروی خبری توانمند و ... عنوان کردند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول