اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌جلالی ‌در دیدار اعضای فراکسیون ‌رهروان ولایت با آیت‌الله نوری‌همدانی

مردم و صنعت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ضربه سختی می‌خوردند

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: ‌مردم و صنعت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ضربه سختی می‌خوردند.

مردم و صنعت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ضربه سختی می‌خوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم جلالی ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: پس از انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی فراکسیونی با عنوان اصولگرایان رهروان ولایت تشکیل دادند تا در راستای تجمیع توان و نیروی نمایندگان برای انجام وظایف نمایندگی تلاش کنند.

وی ادامه داد: محور حرکت این فراکسیون تبعیت از ولایت فقیه و محور قرار دادن روحانیت و مرجعیت به عنوان سرمایه ارزشمند تشیع است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت جدیت در اجرای وظایف نمایندگی را یکی دیگر از اهداف این فراکسیون دانست و ابراز داشت: رسیدگی به مشکلات مردم و کمک به کارآمدی دولت و نظام امروز اصلی‌ترین دغدغه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه و تحریم همه‌جانبه دشمنان افزود: دارایی‌های کشور ما دارایی‌های کمی نیست و باید از این سرمایه‌ها در راستای برطرف کردن مشکلات استفاده کرد.

جلالی با اشاره به سه دهه مقاومت مردم در برابر تهدیدها و توطئه‌های دشمن ادامه داد: با الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی گرانی و بیکاری را دو مشکل بزرگ امروز جامعه ما دانست و اظهار کرد: وظیفه دولت در قبال مردم بسیار سنگین است و باید مانع از ضربه دیدن مردم در جریان این تحولات اقتصادی شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تولید ملی را بهترین راه برای مشکل بیکاری دانست و عنوان داشت: در این راستا مجلس نهم اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

وی گفت: توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات مجلس در این زمینه است چرا که مرحله اول اجرای این قانون باید آسیب‌شناسی شود.

جلالی با اشاره به اجرا نشدن بخش‌هایی از فاز یک هدفمندی ‌یارانه‌ها ابراز داشت: باید آسیب‌های این موضوع بررسی شده و مشکلات برطرف شود.

وی افزود: موضوع دیگر این است که در شرایط کنونی نمی‌توان بار تورمی جدیدی را برای مردم ایجاد کرد چرا که این شوک جدید موجب ضربه دیدن صنعت و بسیاری از اقشار مردم می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به تصویب اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دیگر مجلس در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم، واریز شدن مابه‌التفاوت نرخ ارز به خزانه است.

وی با اشاره به پرداختن کمیسیون‌های اقتصادی مجلس به طرح حمایت از تولید ملی اظهار کرد: روح این طرح این است که در شرایط کنونی که دشمنان ما را مورد تحریم‌های گسترده قرار داده‌اند، صنعت‌گران و تولیدکنندگان خود را در سیستم‌های بانکی و بیمه‌ای بازتحریم نکنیم.

جلالی ادامه داد: باید فضای تنفسی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران ایجاد کرد که آنها با افزایش تولید، زمینه اشتغال و کنترل قیمت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی نمایندگان مجلس ابراز داشت: دلیل هشدارهای مقام معظم رهبری در دهه 70 در زمینه شبیخون فرهنگی، امروز به خوبی در جامعه حس می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیاز به نقشه راه در مسائل فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه اقداماتی در مجلس شورای اسلامی در دست اجرا است.

وی افزود: باید اراده مستحکمی در زمینه مسائل فرهنگی در جامعه شکل بگیرد و در چنین شرایطی کم شدن بودجه فرهنگی توسط دولت غیر قابل توجیه است.

جلالی ابراز داشت: مراکزی که شعاع حرکت شیعی را در کشور تعیین کرده و در سطح بین‌المللی تأثیرگذار هستند، باید همچنان حمایت شوند.

وی عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را دو عرصه مهم فرهنگی که باید مورد توجه قرار بگیرد دانست و بیان کرد: طرح‌هایی در این زمینه در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول