اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها شد.

سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش یابد

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ضعف مدیریتی بیش از تحریم‌ها در گرانی‌های اخیر تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور 33 سال می‌شود که در تحریم است و این تحریم‌ها نه تنها اثرگذار نبوده، بلکه باعث شده کشور از لحاظ اقتصادی روز‌به‌روز شکوفاتر شود.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح تحریم‌ها افزود: اگر مدیریت صحیح وجود داشته باشد و تحریم‌ها به خوبی مدیریت شوند می‌توان به عنوان یک فرصت از آنها استفاده کرد و اقتصاد پویا را پایه و اساس اقتصاد کشور قرار داد.

ذوالانوار همچنین خواستار بازنگری قانون هدفمندی یارانه‌ها شد و ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید طوری بازنگری شود که سهم تولید از هدفمندی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: نوسانات اخیر قیمت دلار که در پی آن دیگر ارزها و حتی طلا را در تاثیر خود قرار داده، بازار را به کلی سردرگم کرده است.

این نماینده مجلس بر ایجاد ثبات در بازار مصرف تاکید کرد و گفت: ثبات در بازار مصرف باید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌های متولی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید و اقلام مصرفی از جمله نان، شیر، گوشت قرمز و مرغ مدیریت لازم را داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حفظ روند افزایش نرخ‌ها در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: قیمت‌ها همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است و به سختی برای چند روز ثابت می‌ماند.

ذوالانوار اضافه کرد: این مسئله موجب شده است تا خرید و فروش کالا کاهش یابد، به طوری ‌که می‌توان گفت بازار خرید و فروش آهن‌آلات با احتیاط قابل توجه از سوی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آن مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بازار آهن در حال حاضر خریدار بسیاری ندارد، افزود: هر چند از ابتدای سال نرخ آهن‌آلات افزایش یافته، اما در یک‌ماه اخیر این میزان افزایش شتاب بیشتری داشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت آهن‌آلات بیش از 60 درصد افزایش یافته است، افزود: اوایل سال جاری هر کیلو آهن به نرخ یک‌هزار و 10 تومان در بازار عرضه می‌‌شد در حالی ‌که اکنون به مرز یک‌هزار و 600 و حتی تا یک‌هزار و 700 تومان رسیده است.

ذوالانوار اضافه کرد: باید توجه داشت در ساخت و سازها، مصرف آهن بخش کوچکی را تشکیل می‌دهد و عمده آهن‌آلات در حوزه صنعت کاربرد و مصرف فراوان دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از آهن‌آلات مورد نیاز کشور از طریق واردات و بقیه توسط تولید داخل تأمین می‌شود، گفت: مسئولان باید به مقوله گرانی آهن‌آلات رسیدگی کرده و دلیل این گرانی را مشخص کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به نوسان‌های بسیار نرخ آهن گفت: این وضعیت بازار را دچار سردرگمی کرده است و باعث شده شرایط برای تولید، توزیع و مصرف‌کننده آهن‌آلات سخت‌تر شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: نباید افرادی به دلایل سیاسی از گرانی‌های موجود سوءاستفاده کنند و عزت مردم را زیر سؤال ببرند؛ مسئولان نیز نباید اجازه دهند لجام‌گسیختگی در قیمت‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول