اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

20 درصد تولیدات کشاورزی در خراسان‌رضوی به ضایعات تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر و در حالت خوش‌بینانه 20 درصد از این میزان تولیدات کشاورزی و غذایی استان خراسان‌رضوی از زمان برداشت تا مصرف به ضایعات تبدیل می‌شود.

20 درصد تولیدات کشاورزی در خراسان‌رضوی به ضایعات تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز و در همایش روز جهانی غذا در مشهد غذا را نعمت خداوند دانست، اظهار کرد: خداوند متعال این نعمت خود را با خلق غذاهایی که خاصیت درمانی دارند کامل کرده است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: مواد غذایی تولید ایران در دنیا دارای جایگاه خاصی است که از جمله آن می‌توان به روغن‌های خوراکی تولید ایران اشاره کرد که خواهان بسیار دارد.

صلاحی در ادامه و در رابطه با تولید غذای حلال و ارائه آن به سایر کشورها عنوان کرد: باید شرکت‌های داخلی برای ترویج برند حلال در دنیا تلاش کنند چرا که با تقویت این ظرفیت و با همبستگی بیشتر می‌توانند علاوه بر ایجاد یک برند، درآمد کلان مالی در جهان داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: سالانه 7.5 میلیون تن محصولات غذایی و دامی در خراسان رضوی تولید می‌شود و در این راستا خراسان‌رضوی با تنوع غذایی که در بحث تولیدات کشاورزی و غذایی دارد می‌تواند نقش موثری در اقتصاد این صنعت ایفا کند.

صلاحی به آمار ضایعات استان خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر و در حالت خوش‌بینانه 20 درصد از میزان تولیدات کشاورزی و غذایی در استان از زمان برداشت تا مصرف به ضایعات تبدیل می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی در رابطه با توسعه کشاورزی در استان اظهار کرد: در خراسان‌رضوی زمین مناسب برای توسعه کشاورزی بسیار است که اگر آب را صحیح مصرف کنیم می‌توانیم در تولیدات کشاورزی رشد چشم‌گیری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دامنه صنعت غذا بسیار گسترده است تصریح کرد: برخی غذاهای سنتی ما گویای فرهنگ ایران زمین است و باید در کتاب‌ها و منابع ارائه شوند تا برای آیندگان ماندگار شوند.

صلاحی در پایان گفت: مدیران استان باید اتاق‌ها و اتحادیه‌های تعاونی را دراین زمینه فعال کنیم و همچنین رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای برای مصرف صحیح مواد غذایی و اطلاع رسانی به مردم ایجاد کنند تا جامعه‌ای پر نشاط و سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول