اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان دیلم صورت گرفت

برگزاری جشنواره میان‌وعده‌های غذایی برای فرهنگسازی تغذیه سالم

خبرگزاری فارس: در جشنواره میان‌وعده سالم در دیلم انواع میان‌وعده‌های مناسب و نامناسب از جمله چیپس، پفک و تمر، یخمک، لواشک، ساندویچ‌های پرچرب و ... در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت.

برگزاری جشنواره میان‌وعده‌های غذایی برای فرهنگسازی تغذیه سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان دیلم ظهر امروز در این آیین گفت: میان وعده غذای مختصری است که بین دو وعده اصلی به کودک داده می‌شود.

آذین صبوری با اشاره به اینکه میان وعده باید بین وعده‌های اصلی به کودک داده شود افزود: کودک باید هر روز پنج وعده غذا شامل سه وعده اصلی و دو میان وعده بخورد.

وی بیان داشت: از آنجایی که معده کودک کوچک است ولی نیاز او به انرژی زیاد است با خوردن سه وعده اصلی غذا نیازهایش تامین نمی‌شود بنابراین میان وعده‌ها باید دو تا سه ساعت بعد از وعده اصلی غذایی به کودک داده شود.

کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان دیلم اضافه کرد: باید به یاد داشت که میان‌وعده تنها سهم کوچکی در تامین نیازهای غذایی کودک دارد و هیچگاه جای وعده‌های اصلی را نخواهد گرفت.

صبوری ادامه داد: میان وعده‌ها باید ارزش غذایی کافی داشته باشند و از یک یا چند گروه اصلی غذایی تهیه شده باشد.

این کارشناس تغذیه به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد: میان‌وعده باید رضایت بچه را تامین کند، برای او بدآموزی نداشته باشد، از نظر بهداشتی ایمن باشد و با بودجه اکثریت خانواده‌ها تناسب داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به والدین توصیه کرد که از دادن میان وعده‌هایی نظیر شکلات، آبنبات، شیرینی، چیپس که فقط حاوی انرژی است خودداری کنند.

در این مراسم انواع میان وعده مناسب از قبیل ساندویچ‌های خانگی، ساندویچ تخم مرغ، میوه‌ها و سبزی‌های تازه، مغزهای خوراکی و خشکبار و آبمیوه‌های طبیعی که والدین دانش‌آموزان تهیه کرده بودند نمایش داده شد.

چیپس، پفک و تمر، یخمک، لواشک، ساندویچ‌های پرچرب و نوشابه از جمله انواع میان وعده نامناسب بوده که در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت.

در این مراسم انواع میان وعده‌های مناسب و نامناسب در معرض دید دانش‌آموزان و والدین آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول