اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دشتستان خبر داد

اجرای طرح یک وعده غذایی در مدرسه شاهد دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش دشتستان از اجرای طرح یک وعده غذایی در مدرسه شاهد دشتستان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

اجرای طرح یک وعده غذایی در مدرسه شاهد دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان رئیس اداره آموزش و پرورش دشتستان پیش از ظهر امروز در بازدید از مدارس شاهد دشتستان اظهار داشت: آموزش و پرورش دشتستان در راستای افزایش سطح کیفی فعالیت‌های دانش‌آموزان برنامه‌ریزی متنوعی انجام داده و تاکنون به موفقیت‌های خوبی نیز رسیده‌ایم.

عباسعلی اسدی از اجرای طرح یک وعده غذایی در مدرسه شاهد دشتستان خبر داد و افزود: مصرف مواد غذایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، پاسخگوی نیاز طبیعی بدن کودکان به منظور تأمین انرژی و مواد غذایی ضروری بدن نبوده و برای دریافت مقادیر کافی از کالری و ریزمغذی‌های مفید نیاز به مصرف وعده‌های غذایی سالم احساس می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که کودکان در سه وعده غذایی اصلی، قادر به دریافت و هضم و جذب مقادیر کافی و مورد نیاز مواد غذایی ضروری به منظور رشد ذهنی و جسمی نیستند اهمیت مصرف میان‌وعده‌ها در این گروه‌های سنی دوچندان می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و املاح در قالب دانه‌های روغنی، ساندویچ‌ ساده نان و پنیر، یک لیوان شیر، میوه و سبزیجات که در فواصل وعده‌های اصلی مصرف می‌شوند، تأمین شده و پیروی از این قبیل الگوهای غذایی باعث افزایش سطح یادگیری و رشد جسمی دانش‌آموزان می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رواج مصرف تنقلات تجاری در وعده‌های غذایی روزانه کودکان و دانش‌آموزان در سال‌های اخیر از جمله دغدغه‌های والدین و کارشناسان امور تغذیه بوده و اهمیت پیروی از الگوهای غذایی مفید به اندازه‌ای است که محققان، آن را عامل مهم یادگیری، فعالیت و سلامت جسم و روان کودکان معرفی می‌کنند.

اسدی یادآور شد: از تمام توان و پتانسیل موجود برای رشد و ارتقای سطح تحصیلی آینده‌سازان ایران اسلامی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول