اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

جوانان در معنویت و پاکی به امام جواد(ع) تأسی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: جوانان در معنویت و پاکی می‌توانند به امام جواد(ع) تأسی کنند.

جوانان در معنویت و پاکی به امام جواد(ع) تأسی کنند

 حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: در پیمودن جریان کمال در طریق آسمانی و ولایی سن اهمیت چندانی ندارد، بلکه روح بلند و تاثیرگذاری و مهارت‌های معنوی و اجتماعی فرد مهم بوده و این پیامی است که‌ در امامت پیشوای نهم شیعیان نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: این امر برای جوانان ما الگوست که می‌توان در سنین جوانی تاثیرگذار و الگو بود و این الهام را می‌توانیم از این امام بزرگوار دریافت کنیم که اگر فردی بخواهد در جامعه نفوذ داشته باشد در هر سنی این امکان وجود دارد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: جوانی، سن انرژی، نشاط و خستگی‌ناپذیری بوده و کارآمدی را افزایش می‌دهد و این امر درجه تاثیر را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه جوانان برای الگو شدن باید تلاش کنند گفت: جوان سرشار از معنویت است و معنویت تنها به افراد کهنسال اختصاص ندارد.

قوامی تصریح کرد: جوانان در کانون‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی و صحنه‌های گفت‌وگو با افکار مختلف باید شرکت کرده و به منظور متقاعد کردن دیگران تلاش کنند و در معنویت و پاکی می‌توانند به امام جواد(ع) تأسی کنند.

وی عنوان داشت: رتبه علمی، نخبگی و فراگیری دانش کشور را پیش می‌برد و اگر جوانان یک کشور عالم باشند بدون تردید پیشرفت بیشتر می‌شود.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به شجاعت امام جواد(ع) گفت: شجاعت یک جوان معنوی می‌تواند به اوج برسد تا جایی که از دشمن نترسد و یک نوع روحیه انقلابی در وی ایجاد شود.

وی به اهمیت حرز امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: برخی از مادران برای اینکه فرزندانشان از شر تمایلات نفسانی و حیوانی حفظ شوند امام جواد(ع) را واسطه قرار می‌دهند.

قوامی یادآور شد: حفظ جوانان، از حفظ نفت، گاز و اورانیوم مهم‌تر است، زیرا آنها سرمایه‌های ما هستند و آینده مملکت را می‌سازند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول