اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور گرگان:

عرفان‌های نوظهور مسائل غیر واقعی را در جامعه ترویج می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور گرگان گفت: عرفان‌های نوظهور در جامعه از طریق رفتار ناشایست چیزی غیر از واقعیت را در جامعه ترویج می‌کنند.

عرفان‌های نوظهور مسائل غیر واقعی را در جامعه ترویج می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید مجتبی عقیلی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان در خصوص نقش روان‌شناسی در بهبود روابط خانواده اظهار داشت: علم روان‌شناسی همانند سایر علوم می‌تواند در معرض آسیب، بحران و یا سوءاستفاده افرادی که تفکر و نگاه علمی ندارند قرار بگیرد.

وی افزود: هر علمی می‌تواند مورد تهدید قرار گیرد که روان‌شناسی نیز یکی از آن علوم است که دستخوش امیال و خواسته‌ها است.

وی با بیان اینکه روان‌شناسی انواع مختلفی دارد خاطر نشان کرد: حوزه‌های مختلف این علم همانند روان‌شناسی علمی، آکادمیک و روان‌شناسی درست است که باید برای فراگیری آن زمان طولانی خرج کرد و به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان نمی‌توان به این علوم دست یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور گرگان متذکر شد: عرفان‌های نوظهور در جامعه با هدف اینکه می‌خواهند انسان‌ها را به سوی کمال هدایت کنند به وجود آمده‌اند و افرادی که قصد دارند تا از طریق روزه، ریاضت و تحمل سختی‌ها به سعادت و کمال‌خواهی برسند را سد می‌کند لذا افرادی که علم به موضوع روان‌شناسی ندارند از طریق این رفتار ناشایست چیزی غیر از واقعیت را در جامعه ترویج می‌کنند.

عقیلی با تاکید بر اینکه عرفان‌های کاذب و شبه دین‌ها در جامعه از آسیب‌های دینی تلقی می‌شوند یادآور شد: این عرفان‌ها عقیده دارند که برای رسیدن به هدف لازم نیست تا راه‌های طولانی پیموده شود چرا که بدون سختی نیز می‌توان به آنچه می‌خواهید برسید.

وی در پایان اظهار داشت: روان‌شناسی دارای شاخصه‌های مشخص، افراد مشخص و نظریه‌ها و منابع مشخصی است که از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.

نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان با حضور اساتید، دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور گرگان، دانشگاه آزاد ساری و دانشگاه جامع گلستان در تالار پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/ ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول