اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی دامپزشکی گیلان:

31 کشتارگاه سنتی دام گیلان تعطیل شدند

خبرگزاری فارس: معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان از تعطیلی 31 کشتارگاه سنتی دام استان خبر داد.

31 کشتارگاه سنتی دام گیلان تعطیل شدند

محمدتقی عدالت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت بهداشتی در مجموعه کشتارگاه‌های گیلان اظهار کرد: از سال 72 تاکنون از مجموع 36 کشتارگاه سنتی دام گیلان تعداد 31 کشتارگاه تعطیل شدند و تنها پنج کشتارگاه باقیمانده که آنها نیز تعطیل می‌شوند.

وی این کشتارگاه‌های سنتی باقیمانده را در لنگرود، رودسر و املش ذکر کرد و یادآور شد: یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در لنگرود در حال احداث بوده که با افتتاح کشتارگاه‌های سنتی تعطیل می‌شوند و کشتارگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

این مسئول فاضلاب کشتارگاه صنعتی را بهداشتی خواند و تصریح کرد: ارتقای سلامت بهداشت در کشتارگاه‌ها از نکات بسیار مهمی است که در دام و طیور مورد توجه قرار دارد.

وی از وجود شش کشتارگاه طیور در استان خبر داد و افزود: فعالیت این کشتارگاه‌ها به 18 هزار قطعه در ساعت رسیده است.

عدالت‌زاده از اضافه شدن دو کشتارگاه طیور دیگر به کشتارگاه‌های موجود استان خبر داد و ابراز کرد: در استان 66 واحد مزارع مرغ مادرگوشتی فعالیت دارند.

وی فعالیت 15 واحد مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را از جمله مزایای استان نامید و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 724 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید شد.

معاون فنی دامپزشکی گیلان درباره واکسیناسیون دام و طیور خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 2 میلیون و 200 هزار راس دام شامل نشخوارکنندگان علیه انواع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان واکسینه شدند.

وی متذکر شد: در مدت مذکور یک میلیون و 400 هزار قطعه طیور بومی در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گفته عدالت‌زاده، 50 مرکز مایه‌کوب بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول