اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فهرج:

مسئولان زمینه راه‌اندازی کشتارگاه فهرج را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فهرج گفت: راه‌اندازی کشتارگاه دام در این شهرستان ضروری است و مسئولان هرچه سریع‌تر زمینه راه‌انداری آن را فراهم کنند.

مسئولان زمینه راه‌اندازی کشتارگاه فهرج را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، حجت‌الاسلام خیرالله ابراهیمی صبح امروز در دیدار کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: راه‌اندازی کشتارگاه دام در این شهرستان ضروری است و مسئولان هرچه سریع‌تر زمینه راه‌اندازی آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به موقعیت قرارگیری شهرستان فهرج در مسیر قاچاق دام افزود: با اقدامات مناسب انجام شده اکنون در این شهرستان قاچاق دام کاهش پیدا کرده‌ است، زیرا دام‌های قاچاق می‌تواند سبب گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شوند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه باید در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به دامداران داده شود داد، تصریح کرد: برای راه‌اندازی کشتارگاه در این شهرستان تلاش می‌کنیم و روحانیان مستقر در روستاها برای آموزش‌های لازم به مردم با دامپزشکی همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق دام یک پدیده شوم است که می‌تواند به منطقه خسارات زیادی وارد کند، گفت: انجام خدمت در دامپزشکی یک جهاد است.

مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج نیز با اشاره به وظایف شبکه دامپزشکی افزود: نظارت کامل بر تولید‌، فرآوری و توزیع مواد پروتئینی و لبنی، امور قرنطینه‌، واکسیناسیون‌، درمان و معدوم‌سازی، آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی در مواجهه با بیماری‌های قابل انتقال از دام، انجام عملیات سمپاشی و پاکسازی جایگاه‌های آلوده دامی از وظایف دامپزشکی است.

وی بیان کرد: ریشه‌کنی بیماری دامی از مهم‌ترین برنامه دامپزشکی است که تاکنون اقدامات مناسبی در این شهرستان انجام شده است.

بمان‌دشتی خاطر نشان کرد: آموزش در روند ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی دارد و تاکنون 40 کلاس آموزشی برای دامداران برگزار شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول