اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد

ارتقای بهداشت عمومی با تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز در مجلس با تقدیر از تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی در سطح استان گفت: ارتقا سطح بهداشت عمومی جامعه مهم‌ترین دستاورد این حرکت در سطح جامعه به حساب می‌آید.

ارتقای بهداشت عمومی با تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی دام در تبریز با اشاره به اهتمام سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان در تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به کشتارگاه‌های صنعتی در سطح استان افزود: این امر کاملاً مشهود بوده و تلاش مسئولان در این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

وی تصریح کرد: این تلاش می‌تواند در میان‌مدت موجبات افزایش ضریب بهداشت و سلامت گوشت‌های استحصالی و در نتیجه ارتقای بهداشت عمومی جامعه را به دنبال داشته باشد.

سعیدی در ادامه خواستار راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار این کشتارگاه بزرگ شد و گفت: با راه‌اندازی صنایع جنبی مانند بسته‌بندی، علاوه بر بالا رفتن اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه،  توسعه و ارتقای سطح تولید و سلامت فرآورده‌های خام دامی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود تعهد و تخصص بالا در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان گفت: این دغدغه و تعهد کارشناسان و مسئولان دامپزشکی سهم مهمی در گذر از شیوه سنتی به صنعتی استحصال گوشت قرمز داشته است.

بهراد زندیه، مدیرکل دامپزشکی استان نیز با اشاره به تداوم نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌ها مانند شاربن، طاعون و... که در گذشته وحشت بر انسان‌ها می‌افکند امروزه با تلاش‌های شبانه‌روزی دامپزشکی مهار، کنترل و ریشه‌کن شده‌اند.

وی گفت: در کنار آن در چند سال گذشته 12 کشتارگاه سنتی دام تعطیل و تمام کشتارگاه‌های طیور در سطح شهرستان‌های استان تبدیل به صنعتی شده‌اند.

زندیه، تولید محصولات دامی ارگانیک را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دامپزشکی عنوان کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و عملیات زیادی برای پایش تخم‌مرغ، شیر و تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک صورت پذیرفته است. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول