اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش معاون رئیس جمهور به شرکت‏های دانش‌‏بنیان:

شرکت‏های خارج از پارک‏ها هم مورد حمایت قرار می‏گیرند

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر خوشی برای شرکت‏های دانش‌‏بنیان کشور داشت و گفت: از این پس شرکت‏های خارج از پارک‏های علم و فناوری نیز مورد حمایت قرار می‏گیرند.

شرکت‏های خارج از پارک‏ها هم مورد حمایت قرار می‏گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نسرین سلطان‏خواه عصر یکشنبه در جشنواره معرفی برترین‌های پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از مهم‏ترین برنامه‌‏های جانبی دهمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس اظهار داشت: دولت فعالیت‏های مناسبی برای تدوین قانون حمایت از شرکت‏های دانش‏بنیان و فناور کشور انجام داده است تا روند رو به رشد علم و دانش در کشور همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این قانون و همچنین آیین‌‏نامه‏‌های اجرایی آن ذکر شده است که محل شرکت‏ها برای حمایت از محققان و پژوهشگران محدود به داخل پارک‏های علم و فناوری نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بر همین اساس شرکت‏هایی که خارج از پارک‏های علم و فناوری کشور در حوزه امور فناوری و دانش‌‏بنیان فعالیت می‏کنند نیز می‏توانند زیر پوشش و مورد حمایت قرار گیرند.

سلطان‏خواه گفت: کشور مسیر رو به رشدی را در حوزه علم، دانش و فناوری طی می‏کند و انتظار همه فعالان این بخش این است که شرکت‏های دانش‌‏بنیانی که در داخل مجموعه و پارک‏های علم و فناوری در حال فعالیت هستند، کم‌کم به بلوغ مدنظر برسند و بتوانند به صورت مستقل عمل کنند.

وی همچنین خواستار توجه همه مسئولان به رشد علمی کشور شد و گفت: پارک‏های علم و فناوری در حقیقت بازوان رشد علمی ایران اسلامی محسوب می‏شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین شرکت‏های دانش‌‏بنیان و فناور را از نقش‌‏آفرینان اصلی عرصه تولید علم و فناوری در کشور توصیف کرد و یادآور شد: بسترهای مناسبی در برهه کنونی برای شکل‏‌گیری شرکت‏های دانش‌‏بنیان شکل گرفته است.

سلطان‏خواه گفت: پارک فناوری پردیس در همین زمینه الگویی است که می‏توان آن را به نسبت موفق دانست.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول