اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون پژوهش وزارت علوم:

200 هزار شرکت دانش‌بنیان نیاز داریم

خبرگزاری فارس: مشاور معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 هزار شرکت دانش‎بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: به 200 هزار شرکت دانش‎بنیان نیاز داریم تا به عدد مناسب برسیم.

200 هزار شرکت دانش‌بنیان نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌جبار رشیدی عصر امروز در مراسم معارفه مسئول راه‎اندازی پارک علمی و فناوری گلستان اظهار داشت: به 31 پارک علمی و فناوری مجوز داده شده که از این تعداد شش پارک استانی نیستند و 25 استان نسبت به تشکیل پارک‎ها اقدام کرده‎اند.

وی از 117 مرکز رشد مصوب خبر داد و تصریح کرد: سهم استان گلستان یک پارک و پنج الی شش مرکز رشد فعال تا پایان برنامه پنجم توسعه است.

مشاور معاون پژوهش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: شبکه حمایتی را طراحی کرده‎ایم تا بتوانند صندوق‎های غیردولتی پژوهش و فناوری که یک شبکه مالی است را حمایت کنند البته استعداد آن ایجاد شده تا استان‎ها با مرکزیت پارک‎های علمی فناوری که بخش خصوصی هستند با مشارکت سایر دستگاه‎ها وارد عمل شوند.

رشیدی با بیان اینکه 18 صندوق در استان‎های مختلف راه‎اندازی شده است بیان داشت: فضای ایجاد شده باید سبب شود تا صندوق‎ها خودشان را اداره کنند چرا که معتقدیم با بودجه‎های دولتی هیچ اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از شرکت دانش‎بنیان وجود دارد و پشتوانه این عرصه است یادآور شد: اگر فرض کنیم در هر شرکت 15 نفر وجود داشته باشد یعنی 300 هزار انسان دانشمند و دانش‎مدار در چرخه کشور فعالیت می‎کنند و می‎توانند انرژی زیادی را در کشور ایجاد کنند.

مشاور معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساختار صندوق شکوفایی و نوآوری آماده شده است افزود: مجری دادن تسهیلات پرپولی «پول مبنا» است که این صندوق‎ها کارگزار صندوق اصلی خواهند بود که بر اساس آن می‎تواند شبکه‎ای در سطح کشور ایجاد کند که علاوه بر اجرایی شدن صندوق، کارها به مراکز رشد واگذار شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه تشخیص دانش‎بنیان بودن یا نبودن حتما بحث مهمی در کشور است متذکر شد: خوشبختانه روز گذشته دبیرخانه تشخیص صلاحیت و صدور مجوز شرکت دانش‎بنیان افتتاح شد و رسما آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه توسعه، رفاه و امنیت مردم در سایه اقتدار در همه زمینه‎ها رقم می‎خورد خاطر نشان کرد: اگر ساختار کارها به درستی برنامه‎ریزی نشوند در این میان مردم ضربه خواهند دید.

مشاور معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 95 درصد پارک علمی فناوری خصوصی است گفت: دولت نمی‎تواند در این پارک‎ها، شرکت ثبت کند به دلیل اینکه مردم در قالب یک شرکت دانش‎بنیان فعالیت می‎کنند.

رشیدی بیان کرد: به نظر می‎رسد اقتصاد دانش‎بنیان در بالاترین مرحله قرار دارد لذا باید هوشمندانه‎تر عمل کنیم و اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم تا نشان دهیم که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی غرب کاملا متفاوت است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول