اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر:

2.5 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های ‌تائید شده دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: طرح‌های تایید شده در کمیته طرح‌های دانش‌بنیان می‌توانند تسهیلات درخواستی تا 2.5 میلیارد ریال را از طریق ثبت در سامانه کارگروه اشتغال استان دریافت کنند.

2.5 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های ‌تائید شده دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رحیم قاسمیه صبح امروز در نشست کمیته طرح‌های دانش‌بنیان استان بوشهر ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در بنیاد نخبگان به تشریح شرایط عضویت و پذیرش نخبگان و استعدادهای برتر در این بنیاد پرداخت.

دبیر کمیته طرح‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به طرح‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان، تعاونی‌هایی هستند که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی، تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر تشکیل می‌شوند.

قاسمیه جذب و تبدیل ایده‌ها، ابتکارات و نوآوری به تولید و مشاغل پایدار، تجاری‌سازی تحقیق و ابتکار و اختراع، توانمندسازی دانش‌آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار و حمایت، هدایت و جهت‌دهی در جهت نوآوری و تولید فناوری برتر را از اهداف تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان ذکر کرد.

وی گفت: نخبگان و استعدادهای برتر، مخترعان و مبتکران و برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی داخلی و خارجی می‌توانند خدمات یا محصولات دانش‌بنیان خود را در قالب تعاونی‌های دانش‌بنیان ثبت کنند و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به فرآیند تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: طرح فناورانه‌ای که با رویکرد تجاری‌سازی به بنیاد نخبگان ارائه می‌شود، پس از بررسی اولیه و داوری در کمیته طرح‌های دانش‌بنیان تایید و برای تاسیس شرکت دانش‌بنیاد و دریافت تسهیلات به مراجع ذیربط معرفی می‌شود.

وی افزود: طرح‌های تایید شده در کمیته طرح‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند مبلغ تسهیلات درخواستی تا 2.5 میلیارد ریال (دویست و پنجاه میلیون تومان) به طور مستقیم از طریق ثبت در سامانه کارگروه اشتغال استان دریافت کنند ولی طرح‌های تایید شده با مبالغ بالاتر پس از بررسی و تکمیل پرونده و ثبت در سامانه در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت موافقت تسهیلات پرداخت می‌شود.

دبیر کمیته طرح‌های دانش‌بنیان استان بوشهر سهم طرح‌های دانش‌بنیان از اعتبارات مصوب اشتغال در استان را 20 درصد ذکر و خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که منجر به بهبود، ظهور یا توسعه محصولات، خدمات و فرآیندهای جدید شوند در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول