اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

محیط ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند ناامن می‏شود

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: محیط ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند ناامن می‏شود تا بتوانیم به اهداف توسعه شهری دست یابیم.

محیط ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند ناامن می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی یکشنبه شب در جمع شماری از مسئولان شهرداری دماوند اظهار داشت: برای رویارویی مناسب با ساخت و سازهای غیرمجاز و حتی پیشگیری از ایجاد آن، باید محیط را برای فعالان در این عرصه ناامن کنیم.

همتی اضافه کرد: از آنجا که پیشگیری پایدارتر، ماندگارتر و کم‏هزینه‏تر از درمان است، در راستای برخوردی اساسی در این بخش، باید در نقاط آلوده به ساخت و ساز غیرمجاز نظیر حوزه حریم شهرها، محیط را ناامن کنیم تا دیگر شاهد این تخلفات نباشیم.

شهردار دماوند با اشاره به مشکلات پیش‏روی این نهاد در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خاطر نشان کرد: بدون حمایت و هدایت مراجع قضایی، دستگاه‏های اجرایی توان برخورد و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

وی ادامه داد: بدون این همکاری تنگاتنگ و همراهی مراجع قضایی، هرگونه اقدام اجرایی و بازدارنده در ساخت و سازهای غیرمجاز محکوم به شکست است.

همتی اضافه کرد: از این رو، می‏طلبد که همه اقدامات اجرایی این حوزه تحت زعامت و نظر مرجع قضایی باشد تا ضمانت اجرایی پیدا کند.

شهردار دماوند افزود: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند عزم و همت جدی و جمعی مجموعه مدیریت شهرستانی است.

شهردار دماوند افزود: هدف مدیریت شهری دماوند از اجرای برنامه‏های مفرح، ایجاد بستری مناسب برای آموزش صحیح و اصولی فرهنگ شهروندی در این شهر است.

وی عنوان کرد: امیدوارم در سایه اجرای این طرح‏های فرهنگی گامی بلند در راستای عمل به بخشی از ماموریت‌های فرهنگی خود برداریم.

همتی بر ضرورت آشنایی و آگاهی دانش‏آموزان با حقوق شهروندی از همان سنین نوجوانی در مدارس تاکید کرد.

شهردار دماوند متذکر شد: در سنین کودکی ظرفیت و قابلیت بسیار مطلوبی برای فراگیری در انسان وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: از این رو، باید با ارائه آموزش‏های صحیح، حقوق و قوانین شهروندی به همراه مهارت‌های زندگی به این آینده‌سازان جامعه منتقل شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول