اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

طراحی و ساخت تصفیه‌خانه آب ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد مبارکه

خبرگزاری فارس: مدیر توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: به منظور تولید آب صنعتی و آشامیدنی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، تصفیه‌خانه آب در این ناحیه طراحی و اجرا می‌شود.

طراحی و ساخت  تصفیه‌خانه آب ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مجید محمودی با بیان اینکه به منظور تولید آب صنعتی و آشامیدنی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، تصفیه‌خانه آب در این ناحیه طراحی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت نرمال تصفیه‌خانه 2 هزار مترمکعب در ساعت پیش‌بینی شده که این تصفیه‌خانه مشتمل بر واحدهای حوضچه شیرآلات و واحد اختلاط سریع، واحد زلال‌ساز، مخزن و ایستگاه پمپاژ آب زلال، کریستالاکتور، صافی‌ها، ایستگاه پمپاژ آب صنعتی و آشامیدنی، واحد بازیافت آب، شستشوی صافی‌ها، واحد آبگیر مکانیکی، ساختمان شیمیایی و واحد کلرزنی و گندزدایی است.

وی با اشاره به اینکه آب خام از طریق یک لوله با سایز 800  میلی‌متر از آبگیر موجود در حاشیه زاینده رود به میزان 2 هزار و 50 مترمکعب در ساعت توسط پمپ وارد تصفیه‌خانه می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت ورودی آب تصفیه‌خانه، میزان تولید آب در مواقع عادی 2 هزار و 25  مترمکعب در ساعت و در مواقع کدورت بالای آب خام 2 هزار مترمکعب در ساعت است.

مدیر توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: با راه اندازی این تصفیه‌خانه، عملیات تصفیه حذف مواد معلق و کاهش کدورت آب به محدوده 5-1 NTU، کاهش سختی برای مصارف آب صنعتی و گندزدایی برای آب مصرفی و آب شرب صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده این تصفیه‌خانه به زودی راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول