اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریور امسال صورت می‌گیرد

اعزام 1000 دانشجوی قمی به اردوهای جهادی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی استان قم از اعزام هزار دانشجوی بسیجی قمی در شهریور امسال به اردوهای جهادی خبر داد.

اعزام 1000 دانشجوی قمی به اردوهای جهادی

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی دانشجویان به مناطق مختلف اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قم امسال سه هزار نفر را برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در چند مرحله به استان‌های مختلف اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست 600 دانشجو به استان‌های قم، ایلام و کرمان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خاطر نشان کرد: این دانشجویان در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و پزشکی خدمات خوبی را به مردم این مناطق ارائه کرده‌اند.

وی بیان داشت: در مرحله دوم اعزام دانشجویان که در تیر ماه انجام شد، برخی از گروه‌ها برای خدمت‌رسانی به دیگر مناطق محروم اعزام شدند.

ملاحسنی افزود: مرحله سوم اعزام دانشجویان در شهریور صورت می‌گیرد و حدود هزار نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های قم در مناطق مختلف به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به مکان‌هایی که در آنها اردوهای جهادی شکل می‌گیرد اظهار کرد: بخش مرکزی، بخش جعفریه و سلفچگان در استان قم سه منطقه‌ای هستند که به علت نیازها و سابقه کاری گروه‌های جهادی در آنها به عنوان مناطق هدف در اردوهای مرحله سوم خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه دانشجویان قمی در این اردوها استان‌های دیگر را نیز مورد توجه قرار داده‌اند گفت: مرکزی، کرمان و ایلام استان‌هایی هستند که توسط گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به عرصه‌های فعالیت دانشجویان در این اردوها اظهار کرد: دانشجویان در این اردوها به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و پزشکی می‌پردازند.

ملاحسنی خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گروهی از دانشجویان جهادگر به این مناطق اعزام می‌شوند تا در فعالیت‌های عمرانی که در این مناطق در حال انجام است، مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 نفر دانشجوی بسیجی به آذربایجان شرقی اعزام شده‌اند، گفت: این اعزام‌ها با توجه به نیازی که در روستای ورزقان و اطراف آن وجود داشت، صورت گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به نیازهایی که در این مناطق وجود دارد ابراز داشت: با توجه به سردی هوا موضوع احداث واحدهای مسکونی باید با جدیت پیگیری شود و تا قبل از زمستان به اتمام برسد، از این رو سپاه استان قم تصمیم گرفته تا تمام توان خود را در این زمینه به کار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دانشجویان بیشتری به این مناطق اعزام می‌شوند گفت: در مجموع بیش از 18 هزار واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی در این مناطق احداث خواهد شد و استان قم نیز در حد توان در این کار مشارکت می‌کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول