اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی:

لازمه جذب مسافر خارجی همکاری دستگاه‌های مختلف است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: لازمه جدب مسافر به ویژه گردشگر خارجی همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است، پس باید در این راستا قدم برداشته شود.

لازمه جذب مسافر خارجی همکاری دستگاه‌های مختلف است

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: قدمت طولانی این استان منجر به این شده است که مجموعه‌های تاریخی و آثار باستانی در مناطق مختلف استان پراکنده شود و در همه شهرستان‌ها، این مجموعه‌های دیدنی و گردشگری وجود دارد، پس باید مسئولان در نقاط مختلف استان بسترهای مورد نیاز را در همه زمینه‌ها مانند حمل و نقل و اسکان برای جذب گردشگر فراهم کنند.

وی سلماس را یکی از شهرستان‌های بنام استان در این حوزه دانست و بیان داشت: نام این منطقه در زمان هخامنشیان زاروند یا زروند بوده و کاوش‌های تپه‌ بیان تاریخچه دوران مادی سلماس را روشن می‌کند.

امامی به حجاری‌های خان‌تختی اشاره کرد و افزود: در 76 کیلومتری جاده ارومیه – سلماس در روستایی به نام خان تختی روی قطعه سنگ صاف و بزرگی نقوش حجاری شده‌ای به این نام وجود دارد؛ این کتیبه حاوی نقش دو مردی است که بر اسب راهواری سوار بوده و کلاهی تاج مانند بر سر دارد و نقش‌های دو سوار دیگر در کنار آن به چشم می‌خورد و لباسی که این مردان بر تن دارند مانند البسه دوره ساسانی است.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری در اشنویه گفت: این شهرستان با کشورهای عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و کلاشین، سفیر رزا و پی‌ریز از معروف‌ترین ارتفاعات این شهر است، همچنین مشخصه عمده این شهر تولید محصولات کشاورزی، دامداری، جاجیم، گلیم، جانمازی پشمی، قالی و نمدبافی است.

وی با بیان اینکه این شهر دارای بازارچه مشترک مرزی، به نام ناویه‌خان در مرز عراق است، به جنگل‌های طبیعی منطقه به آبشار زیبای آوهلدیر و کتیبه باستانی کلاشین دو رویه به جا مانده از اورتورها در کنار چشمه عین‌اروم اولیه در جاده ارومیه – اشنویه اشاره به عنوان جاذبه‌های این منطقه کرد.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان‌غربی وجود طبیعت زیبا و دلکش در اشنویه را از جاذبه‌های دیگر این خطه عنوان کرد و اظهار داشت: مناظر زیبایی از باغ‌های گیلاس، سیب و ... در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول