اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی:

راه‌اندازی شبکه ماهوار‌ه‌ای تخصصی گردشگری تبلیغات منفی غرب را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: با توجه به تبلیغات منفی غرب علیه ایران، جذب گردشگر خارجی سخت شده که بهترین راه مقابله راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای تخصصی برای گردشگری و جذب توریست به ایران است.

راه‌اندازی شبکه ماهوار‌ه‌ای تخصصی گردشگری تبلیغات منفی غرب را خنثی می‌کند

محمد قانعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مشهد تنها شهری است که از نظر رعایت استانداردهای کیفی خدمات و هتلداری در سطح بالایی در کشور قرار دارد به گونه‌ای که بیش از 90 درصد هتل‌های ما استانداردها را کاملاً رعایت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: میانگین سن هتل‌های مشهد کمتر از 10 سال است و اغلب آنها به تازگی ساخته شده یا بازسازی شده‌اند که خدمات بسیار خوب و متنوعی را به میهمانان ارائه می‌کنند.

قانعی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد هتل‌های شهر مشهد نسبت به سال 1375، 3 برابر و نسبت به سال 1385 دو برابر شده است.

وی افزود: با توجه به ایجاد فضای رقابت سالم در میان هتل‌های مشهد و همچنین میزبانی مشهد از تعداد زیادی زائر، هتل‌های مشهد امکانات بسیار خوبی دارند و خدمات خوبی نسبت به سایر شهرهای ایران و حتی کشورهای منطقه به میهمانان خود ارائه می‌کنند.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان‌رضوی در ادامه در پاسخ به سئوالی در رابطه با روند اجرای پروژه هتل هفت ستاره مشهد تصریح کرد: ساخت این هتل در کارگروه گردشگری استان تصویب شده و سرمایه‌گذار آن هم مشخص شده بود و قرار بود در ارتفاعات آب و برق و هاشمیه ساخته شود، اما به دلایل نامعلومی کاملاً متوقف شده است.

این مسئول تصریح کرد: در استانداردهای جهانی به هتل‌ها بیشتر از پنج ستاره داده نمی‌شود و اعلام استاندارد هفت ستاره کاری تبلیغی و نمایشی است که برخی هتل‌ها به خاطر افزودن امکانات و خدمات خاص به خود اطلاق می‌کنند، اما این استاندارد جنبه رسمی ندارد.

قانعی همچنین در رابطه با انتقادهایی که نسبت به ساخت هتل‌های لوکس در مشهد و کمبود اسکان ارزان قیمت برای زائرین می‎شود، اضافه کرد: در شأن امام رضا(ع) و زائران این امام همام نیست که بخواهیم زائران را طبقه‌بندی کنیم و بگوییم تنها قشر ضعیف جامعه به مشهد و زیارت ایشان می‌آیند.

وی افزود: همه مردم ایران و همه شیعیان جهان علاقمند زیارت امام رضا(ع) هستند و باید قبول کنیم که استانداردهای زندگی شیعیان خارج از کشور متفاوت از ماست و ما برای میزبانی از آنها باید خدمات بیشتری بدهیم.

این مسئول ادامه داد: در مشهد پنج هتل پنج ستاره داریم که خدمات فراوان به میهمانان و زائران می‌دهند، اما در همین شهر 45 هتل یک ستاره، 43 هتل دو ستاره و 50 هتل سه ستاره داریم که برای طبقات مختلف جامعه امکاناتی دارند، بنابراین فضا و امکانات برای همه طبقات جامعه فراهم شده است.

رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان‌رضوی در مورد میزان اشغال اتاق‎های هتل‌های پنج ستاره مشهد خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری بیش از 75 درصد اتاق‌های هتل‌های پنج ستاره مشهد اشغال شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس برخی آمارها نزدیک به 300 میلیون نفر شیعه در جهان زندگی می‌کنند که همگی علاقمند زیارت امام رضا(ع) هستند که اگر ما بتوانیم در سال تنها 3 میلیون نفر آنها را جذب کنیم، برایمان کافی است.

قانعی ابراز داشت شیعیانی که از خارج از کشور می‌آیند تقاضای اقامتی با کیفیت و خدمات بالا دارند و ما باید این خدمات را برایشان فراهم کنیم.

وی به تبلیغات منفی علیه ایران اشاره و عنوان کرد: ممکن است در خارج از ایران تصور کنند که شرایط داخل کشور مناسب نیست که این مسئله جذب گردشگر خارجی را سخت می‌کند و بهترین راه مقابله این مسئله این است که یک شبکه ماهواره‌ای تخصصی برای گردشگری و جذب توریست به ایران راه‌اندازی شود.

رئیس اتحادیه هتلداران مشهد همچنین در پاسخ به سئوالی دیگر در رابطه با نرخ بالای خدمات هتل‌های کشور نسبت به هتل‌های سایر کشورها به ویژه کشور عربستان، تاکید کرد: نحوه ارائه خدمات در عربستان متفاوت است و سازمان حج و زیارت ایران این هتل‌ها را به مدت چند ماه گارانتی و اجاره می‌کند اما اگر مقایسه صحیح انجام دهیم قیمت‌های هتل‌های مشهد با عربستان تفاوتی ندارد بلکه ارزانتر هم هستند.

این مسئول اذعان داشت: اگر برنامه‌ریزی صحیح در حوزه هتلداری و گردشگری داشته باشیم حتی می‌توان با قیمت‌های ارزان‌تر هم خدمات ارائه داد، اما در حال حاضر با توجه به نوسانات ارز، قیمت هتل‌های ما برای گردشگر خارجی نصف شده و خارجی‌ها گله‌ای نسبت به قیمت‌های ما ندارند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول