اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مطبوعات آذربایجان‌شرقی در رکود و کسالت به سر می‌برند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متأسفانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی در حالت رکود و کسالت قرار دارد، گفت: در آینده علت‌های نبود روزنامه شاخص استانی را اعلام خواهم کرد.

مطبوعات آذربایجان‌شرقی در رکود و کسالت به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی در جمع مدیران شهرستان بناب ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر و تشکر از فعالیت و کشفیات چشمگیر این نیرو در شهرستان بناب، میزان کشفیات نیروی انتظامی بناب را فاجعه دانست و اظهار کرد: البته این کشفیات مربوط به خود شهرستان بناب نبوده و هنگام ترانزیت کشف شده‌اند اما با این حال مسئولان باید برای جلوگیری از این معضل خطرناک همت و همکاری کنند.

وی از مسئولان دستگاه قضایی شهرستان خواست با قاچاقچیان مشروبات الکلی و موادمخدر برخورد قاطع کنند چراکه آنها به انسانیت رحم نمی‌کنند.

باقری‌بنابی سپس با بیان اینکه حفظ وضعیت فعلی اشتغال باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، از مدیران و مسئولان شهرستان خواست تا همه تلاش خود را به کار گیرند تا واحدهای تولیدی و صنفی به تعطیلی نکشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی بحران اقتصادی در کشور، مسئولان باید با تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق‌مداری با تولیدکنندگان، آنها را به ادامه فعالیت و تلاش دلگرم و ترغیب کنند.

وی از نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه و پیشرفت جوامع نام برد و اذعان کرد: اگر در جامعه‌ای نیروهای لایق و نخبه روی کار بیایند و مدیران شایسته بر اساس رعایت اصل شایسته‌سالاری انتخاب شوند، آنگاه شاهد شکوفایی و بالندگی جامعه خواهیم بود.

کمرنگ بودن شایسته‌سالاری

باقری‌بنابی با انتقاد از کمرنگ بودن شایسته‌سالاری در استان و کشور، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این مقوله شد.

وی همچنین به منظور اجرای اصل شایسته‌سالاری در بدنه مدیریت شهرستان خواستار تشکیل کمیته‌ای در این شهرستان برای تعیین و اجرای معیار و ملاک‌ها و نیز پیگیری آیین‌نامه‌های مربوط به انتخابات مدیران برای بکارگیری مسئولان شایسته برای ادارات شد.

نماینده مردم بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه شورای اداری شهرستان در پیشبرد اهداف مدیریتی بناب، از آن به عنوان موتور محرکه شهرستان نام برد و بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت این شورا تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای اداری با نشاط و پرکار در شهرستان گفت: همه مسئولان شهر و شهردار باید در این جلسات عملکرد خودشان را گزارش دهند.

باقری‌بنابی با انتقاد از مدیران برخی ادارات به خاطر عدم پیگیری امور مربوط به اداره خود از آنها خواست در این زمینه بسیار جدی باشند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مطبوعات باید به صورت نقادانه موانع و مشکلات مربوط به استان را به چالش بکشانند و مطالب را دلسوزانه مورد نقد قرار دهند.

وی افزود: متأسفانه مطبوعات استان در حالت رکود و کسالت هستند.

باقری‌بنابی همچنین با انتقاد از نبود یک روزنامه استانی فعال که در سطح کشور تأثیرگذار باشد، گفت: در آینده علت‌های نبود روزنامه شاخص استانی را اعلام خواهم کرد.

وی اظهار کرد: برای فعالیت مطبوعاتی باید مدیران سعه صدر داشته باشند و آزادی معقول و قانونی برای آنها فراهم باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس در خصوص اخذ مجوز راه‌اندازی رادیو بناب هم گفت: برای این کار اقداماتی آغاز شده، اما با توجه به یکسری محدودیت‌ها باید موانع و محدودیت‌های آنها رفع شود.

این نماینده روحانی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور نیز اشاره کرد.

وی از عزم جدی دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور خبر داد و اذعان کرد: با توجه به اینکه دشمنان در صدد سوء استفاده از هر حرف به حرف صحبت‌ها و اظهارنظرهای مسئولان قوای سه‌گانه کشور هستند؛ بنابراین مسئولان در هر جایگاهی باید حساب شده حرف بزنند و به جای حرف زدن بیشتر عمل کنند.

باقری‌بنابی ادامه داد: آنچه در شرایط فعلی بحران اقتصادی دردآور است، این است که در بین دعواهای مسئولان قشر ضعیف جامعه مظلوم واقع شده و سردرگم می‌شوند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی با تدبیر و هوشیاری مسئولان از بحران اقتصادی فعلی عبور خواهیم کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عدم توجه به دهه کرامت در سطح شهرستان به خصوص از سوی دستگاه‌های تبلیغی بیان کرد: متأسفانه در این مناسبت جنب و جوش لازم را در شهرستان ندیدم از این رو مسئولان باید به اعیاد مذهبی بیش از این توجه کنند و به آن بها دهند.

بازار کشور به حال خود رها شده است

باقری‌بنابی از ضعف نظارت در بازار و اصناف شهرستان بناب و همچنین استان و کشور انتقاد کرد و با بیان اینکه بازار بناب به حال خود رها شده است؛ گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت بناب باید در امر نظارت و بازرسی دقیق‌تر و شدیدتر عمل کرده و با گران‌فروشی‌ غیراصولی و بی‌رویه مقابله کنند.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول