اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

صادرکنندگان برای کیفی‌سازی کالاهای صادراتی تسهیلات ویژه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای کیفی‌سازی کالاهای صادراتی تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند کالاهای صادراتی را با بالاترین کیفیت صادر کنند.

صادرکنندگان برای کیفی‌سازی کالاهای صادراتی تسهیلات ویژه می‌گیرند

اسماعیل رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: افزایش نرخ ارز برای صادرکنندگان مشکلی به وجود نمی‌آورد و البته با تاسیس و راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی و ثبت سفارش‌های اولویت‌های شش‌گانه در زمینه تامین مواد اولیه این مشکل کمتر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روند صادرات در استان بوشهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روز ملی صادرات در استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بوشهر برگزار خواهد شد و ضمن افتتاح چند واحد صنعتی همزمان در این روز نیز 10 نفر از صادرکنندگان استان بوشهر تقدیر می‌شوند.

مرحمتی افزود: فقط در بحث صادرات باید دو مطلب در نظر گرفته شود یکی بحث کاهش قیمت تمام شده و دوم بحث افزایش کیفیت است که اگر این دو رعایت نشود ما در بحث صادرات موفق نخواهیم بود.

مرحمتی یادآور شد: وظیفه ما فراهم کردن زمینه صادرات با مشوق‌هایی از جمله پرداخت جایزه صادراتی است.

وی تصریح کرد: ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و واردات تجهیزات، قطعات و معافیت گمرکی برای ماشین‌آلات صنعتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

مرحمتی در پاسخ به این سوال که در ارتباط با کیفی‌سازی کالاهای صادراتی چه برنامه‌هایی دارید گفت: در این زمینه تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند کالاهای صادراتی را با بالاترین کیفیت صادر کنند و اگر قرار باشد کالایی صادر شود در مرحله اول کاهش قیمت‌ تمام شده مدنظر است و اگر چنانچه این مسئله عملی نشود صادراتی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مهم‌تر از همه این‌ها افزایش کیفیت است و تدابیری از جمله ممیزی انرژی، رعایت استاندارها، رعایت ایزوها که همه این‌ها باعث می‌شود کالایی جنبه صادرات به خود بگیرد و اگر در استان قرار باشد صادرات کالایی با دیگر استان‌ها رقابت کند باید این عوامل مدنظر قرار گیرد.

مرحمتی اضافه کرد: با توجه به پتانسیلی که در استان بوشهر وجود دارد می‌توان گفت استان بوشهر در صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات گازی در کشور مطرح است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول