اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان خبر داد

صید 800 تن ماهی گرمابی از استخرهای سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: با رهاسازی بچه ماهی‌ها در استخرهای پرورش ماهی سطح استان، پیش‌بینی می‌شود بیش از 800 تن ماهی گرمابی صید شود.

صید 800 تن ماهی گرمابی از استخرهای سیستان‌وبلوچستان

حسن خمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: تعداد 841 هزار و 785 قطعه بچه ماهی از انواع آمور، فیتوفا، بیگهد و کپور معمولی در 720 باب استخر بتنی و خاکی پرورش ماهی در شهرستان‌های استان رهاسازی شده است.

وی افزود: پس از طی مراحل رهاسازی و مدت پرورش، کار صید این ماهیان آغاز شده است.

مدیرکل شیلات سیستان بیان کرد: کار صید ماهیان گرمابی از استخرهای ریگی واقع در روستای ریگ ملک از توابع بخش میرجاوه شهرستان زاهدان صورت پذیرفته است.

خمر افزود: در این استخرها تعداد 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی با وزن متوسط هشت گرم رهاسازی که پس از طی مدت پرورش حدود 2 هزار و 300 کیلوگرم ماهی صید شده است.

وی گفت: با توجه به رهاسازی این تعداد بچه ماهی، پیش‌‌بینی می‌شود بیش از 800 تن ماهی گرمابی از استخرهای سطح استان صید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیرکل شیلات سیستان اضافه کرد: آغاز صید و صیادی در استخرهای شهرستان زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، سرباز، مهرستان، دلگان و سیب و سوران رهاسازی شده که پس از طی مراحل و مدت پرورش، کار صید این ماهیان نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول